خبرگزاری کار ایران

بر اساس پیش بینی هواشناسی؛

دمای هوای مازندران امروز به 40 درجه می رسد

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۷۰۴

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌‏های پیش‌یابی هواشناسی مازندران بیشینه دمای هوای استان امروز به 40 درجه می‌رسد.

به گزارش ایلنا از ساری ،امروز یکشنبه مورخه 10 تیر 97‌، آسمان مازندران صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده که بیشینه دما در شهرهای غربی استان تا 34 درجه در شهرهای مرکزی و شرقی استان بین 36 تا 40 درجه سلسیوس خواهد بود.

در روز دو‌شنبه 11 تیر تا پنج‌شنبه 14 تیر، هوا صاف تا قسمتی ابری همراه با تداوم هوای گرم بوده و بیشینه دما در شهرهای غربی استان تا 32 درجه در شهرهای مرکزی و شرقی استان 35 تا 38 درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

در روز جمعه 15 تیرتیر نیز آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با کاهش نسبی دما و در اواخر وقت با افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده خواهد بود که بیشینه دما در این روز در شهرهای غربی استان تا 30 درجه در شهرهای مرکزی و شرقی استان 32 تا 35 درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

مسافران در سفر به مازندران مراقب گرما و رطوبت باشند

افزایش دما به همراه شرجی بودن هوا در روزهای اخیر هر چند برای مردم بومی مازندران عادی و ویژگی جدیدی نیست اما به مسافرانی که قصد استفاده از ساحل دریا را دارند، توصیه می شود تا همه جوانب را درنظر گیرند.

اختلاف هفت تا 10 درجه ای دمای هوای ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی با دمای احساسی به همراه رطوبت بالا در مازندران نشان می دهد که این روزها رسیدن به جای خنک در تابستان در این استان آرزوی دست نیافتنی خواهد بود .

در هواشناسی منظور از دمای هوای یک شهر یا یک منطقه ، دمای هوایی است که توسط دماسنج در یک پایگاه هواشناسی اندازه گیری می شود اما دمای احساسی نیز به عواملی مانند رطوبت ، وزش باد و تابش آفتاب بستگی دارد و در مجموع این عوامل باعث می شود تا دمای محیط متفاوت از دمای واقعی احساس شود .

هنوز چند روزی از آغاز فصل تابستان نگذشته است که گرمای هوای 35 تا 40 درجه سانتی گراد را مردم در مازندران لمس می کنند و این گرما با رطوبت تا 80 درصدی بویژه در شهرهای ساحلی همراه است .

هوای گرم و رطوبت بالای شهرهای ساحلی مازندران برای افراد غیر بومی که عادت به این شرایط آب و هوایی ندارند سخت و غیر قابل تحمل و حتی برای نفس کشیدنشان مشکل ساز خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز