خبرگزاری کار ایران

مدیر کل سازمان حج و زیارت مازندران خبر داد:

آغاز اعزام ارزان قیمت به عتبات عالیات/ امنیت زائران عتبات عالیات هدف اصلی سازمان حج و زیارت

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۸۸

مدیر کل حج و زیارت ازآغاز طرح "زیارت ارزان" ویژه کاروان‌های زیارتی ارزان‌قیمت خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،سید حبیب الله ساداتی امروز در نشست خبری مشترک سپاه کربلا و سازمان حج و زیارت و عتبات عالیات ازآغاز طرح "زیارت ارزان" ویژه کاروان‌های زیارتی ارزان‌قیمت خبر داد و اظهار داشت: این طرح با همکاری سپاه کربلای مازندران برای افزایش اعزام کاروان های زیارتی ارزان قیمت و فراهم شدن امکان تشرف اقشار ضعیف جامعه به عتبات عالیات تعریف شده است.

وی افزود: بر این اساس تفاهم نامه ای بین سازمان حج و زیارت با سپاه کربلای مازندران برای کمک به کارگزاران حج و زیارت و اقشار مختلف مردم منعقد شده است.

مدیر کل سازمان حج و زیارت مازندران با بیان اینکه تمرکز اصلی ما بر روی کاروان‌های زیارتی ارزان قیمت است، گفت: براساس این طرح، زائران می توانند با مبلغ 900 هزار تومان به کشور عراق اعزام شوند.

وی افزود: طبق مصوبه هیات وزیران و سازمان حج و زیارت اعزام به عتبات عالیات در قالب کاروان حج و زیارت و جهانگردی است که در بند" الف" خرید و فروش بلیط هواپیما بر عهده حمل و نقل و راهداری است. بند "ب " فقط برای جهانگردی است به غیر از کشورهای عراق، عربستان و سوریه است و بند "پ " نیز مختص کشورهای زیارتی است.

ساداتی توضیح داد: برخی از کاروان های جهانگردی که مجوز از سازمان حج و زیارت ندارند بصورت غیر قانونی کاروان زیارتی به عتبات عالیات اعزام می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند در صورت بروز مشکل برای کاروان، سازمان حج و زیارت هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرد .

وی با بیان اینکه 50 درصد دفاتر جهانگردی از حج و زیارت مجوز دارند، تصریح کرد: زائران در صورتی که از دفاتر حج و زیارت مشرف شوند بیمه هستند و اگر با مشکلی مواجه شوند غرامت پرداخت می شود.

ساداتی تامین امنیت زائران را یکی از سیاست های مهم سازمان حج و زیارت عنوان کرد و ادامه داد: اعزام زائران از طریق درست و قانونی و به همراه داشتن روحانی و مدیر کاروان از سوی سازمان حج و زیارت الزامی است.

مدیر کل سازمان حج و زیارت مازندران با اعلام اینکه زائران این کاروان ها از طریق مرزهای زمینی به کشور عراق مشرف می شوند گفت: این سفر 2 شب در نجف اشرف، 3 شب در کربلای معلی و یک شب نیز در کاظمین اقامت می کنند در صورت درخواست و علاقه زائران به سامرا نیز اعزام می شوند.

وی افزود: 220 دفتر زیارتی در استان مازندران با سازمان حج و زیارت استان همکاری می کنند و متقاضیان می توانند با مراجعه به پایگاه های مقاومت برای اعزام به عتبات عالیات ثبت نام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز