خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی مازندران:

۱۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در مازندران کشف شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۰۶۶

فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۱۱۱ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در استان طی ۳ ماه اول سال خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،سید محمود میر فیضی اظهار داشت:در اجرای فرامین مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال در حمایت از کالای ایرانی، طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان مازندران به اجرا درآمد.

وی از انهدام سه باند بزرگ قاچاق کالا و ارز در استان طی ۳ماهه گذشته خبر داد و افزود: ۱۰ پرونده بالای ۱۰۰ میلیون ریالی تاکنون تشکیل و درمجموع ۵۰۸ نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در این راستا ۶۹۹ هزار و ۱۶۰ نخ سیگار خارجی قاچاق، ۶۰۰ تخته پتو، ۵۵ دستگاه کولر، ۳ هزار و ۴۱۰ قلم لوازم‌آرایشی و بهداشتی، ۷ هزار و ۷۰ کیلوگرم کود و سموم شیمیایی قاچاق در ۳ ماهه اول امسال از قاچاقچیان کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: ۶۹ هزار قلم مواد غذایی غیربهداشتی، ۱۶۱ تن چوب و ۶۰ هزار شاخه گیاه چلم و محصولات جنگلی، ۲ هزار و ۴۹۳ قلم شیء تاریخی و ۹۶۸ کیلوگرم ماهی خاویاری و استخوانی از دیگر کالاهای قاچاق مکشوفه طی این مدت بوده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران کشف ۴۵ هزار و ۹۶ رشته دام صیادی و ۵۴ هزار عدد انواع قرص و داروی غیرمجاز را از دیگر موفقیت‌های این طرح‌ها برشمرد و اظهار داشت: ارزش کل کالاهای قاچاق مکشوفه در ۳ ماه گذشته بالغ‌بر ۱۱۱ میلیارد و ۴۵۴ هزار و ۶۱۰ ریال برآورد شده است.

وی بابیان اینکه قاچاق کالا تخریب زیربنای اقتصاد کشور و نادیده گرفتن حق نسل فردا است، عنوان کرد: هدف پنهان قاچاق، رشد تجمل‌گرایی، مصرف‌زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی است.

سردار میر فیضی پدیده قاچاق را ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه‌ریزی‌های ملی برای رشد و بالندگی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه بابیان اینکه قاچاق یک پدیده خلاف شرع و قانون و مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و همه آحاد جامعه برای مقابله با آن مسئول هستند، از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه با نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هرگونه مسائل امنیتی همکاری و مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز