خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:

افزایش 3 برابری میزان مصرف برق در تابستان/ لزوم مدیریت در مصرف برق

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۴۸۶

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران از افزایش سه برابری میزان مصرف برق در فصل تابستان خبر داد و بر مدیریت مصرف برق تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ساری،قاسم شهابی در نشست خبری مدیران صنعت برق مازندران که امروز در استانداری برگزار شد، با اشاره به حداکثر بار همزمان مصرف برق (پیک مصرف) در حوزه گلوگاه تا ابتدای محمودآباد که در اول شهریور سال ۹۶، یک‌هزار و ۹۰۰ مگاوات بوده است، اظهار داشت: میزان تلفات انرژی ۱۴.۹ درصدی در سال ۹۴، به ۱۳.۳ درصد در سال ۹۶ رسید.

وی افزود: این میزان تلفات در سال ۹۷ باید به کمتر از ۱۲ درصد برسد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران طول شبکه توزیع برق این بخش استان را ۲۸ هزار کیلومتر، تعداد دستگاه‌های ترانس را ۳۱ هزار و تعداد مشترکان را یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۶۰ مشترک خانگی داریم که معادل ۷۸.۱۹ درصد است.

وی میزان تعداد مشترکان صنعتی را ۱۰ هزار و ۲۶۵ مشترک اعلام کرد که با وجود اینکه یک درصد مجموع مشترکان را تشکیل می‌دهند، ۲۰.۲۲ درصد میزان فروش انرژی در سال ۹۶ به این بخش اختصاص دارد.

شهابی مجموع میزان فروش انرژی در سال ۹۶ را پنج میلیون و ۹۵۲ میلیون کیلووات ساعت برشمرد و تصریح کرد: میزان فروش انرژی مشترکان خانگی معادل ۴۳.۷۶ درصد و مشترکان کشاورزی ۱۳.۳۶ درصد بوده است.

وی استفاده بیش از اندازه وسایل سرمایشی در فصل گرما، موجب افزایش سه برابری میزان مصرف روزانه انرژی برق نسبت به فصول پاییز و زمستان و اوایل بهار دانست و گفت: میزان مصرف در نه ماه از سال ثابت است و در تابستان از ۸۰۰ مگاوات به دو هزار مگاوات می‌رسد.

شهابی با اشاره به فرسودگی ۲۵ تا ۳۰ درصدی شبکه‌های فرسوده برق و نیاز به اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای نوسازی آن‌ها، از برگزاری ۱۳ مانور تعمیراتی به منظور پایداری خطوط شبکه خبر داد.

وی با تأکید بر مدیریت مصرف برق در ساعت ۱۳ تا ۱۷ روزهای گرم تابستان به عنوان اوج ساعات مصرف برق، گفت: سرویس کولرهای اسپلیت و گازی در اداره‌ها و بانک‌ها و خانه‌ها با شستشو و نظافت فیلتر، موجب بهبود عملکرد دستگاه و صرفه‌جویی مصرف برق می‌شود.

شهابی هشدار داد که در صورت عدم مدیریت مصرف احتمال خاموشی در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران به مشارکت ۸۶ جایگاه CNG مازندران با شرکت توزیع برق اشاره کرد و گفت: این جایگاه‌ها در فاصله زمانی ۱۴ تا ۱۶ کار را تعطیل می‌کنند.

شهابی میزان طلبکاری شرکت توزیع برق شرق مازندران از مشترکان را در حال حاضر ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز