خبرگزاری کار ایران

 نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری تاکید کرد:

ارائه خدمات مناسب با برون سپاری خدمات شهری /بزرگ کردن ساختار شهرداری به نفع شهردای نیست

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۵۱۱

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت:برون سپاری خدمات شهری مهم ترین اقدام برای خدمات مناسب به شهروندان است.

به گزارش ایلنا از ساری،علی اکبر زلیکانی بعدازظهر امروز در بیست و چهارمین جلسه شورای شهر ساری که با محوریت تبادل نظر و بررسی طرح شهرداری در خصوص ایجاد نواحی چندگانه در شهرداریها برگزار شد به دستورالعمل ابلاغی این طرح از سوی وزارت کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین مشکل این پروژه مبهم بودن این طرح است اینکه این طرح با چه هدفی باید ایجاد شود و چرا باید 20 ناحیه جدید در شهرداری ساری ایجاد شود.

وی افزود: تجربه نشان داده است که ما از گسترش نواحی و تمرکز زدایی نتیجه خوبی نگرفتیم ، البته این طرح کارآمد است نه در این برههه از زمان؛ ما به نوعی می خواهیم با چرخه نظارتی شهرداری را در جاهای مختلف افزایش دهیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه فرض را بر این بگداریم این نظارت درست هم باشد نواحی هم شکل گیرد ؛ با ایجاد نواحی چگونه می خواهیم مرزهای نواحی را مشخص کنیم ،بی شک اجرای این طرح مشکلات دیگری را نیز با خود به همراه دارد که نیاز به بررسی است.

 وی افزود:  با توجه به درآمد ناپایدار شهرداری که همه ی شهرداری نیز با این مشکل مواجه هستند ،ایجاد شهرداری نواحی در مناطق شهر ساری ضرورتی ندارد.

زلیکانی با تاکید بر اینکه بایستی جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر گرفته شود از طرفی هم به نواحی مکلف کنیم در تحقق این امر کوشا باشند در انصورت درآمد شهرداری از کجا تامین شود؟گفت: به نوعی همین شهرداری های نواحی و محلات مشاورانی برای انجام تخلف می شوند.

وی با بیان اینکه حوزه ی شهرسازی به دلیل اهمیت خیلی به آن پرداخته نشد ادامه داد : مدیریت حرایم منطقه از مشکلات دیگری است که با آن مواجه خواهیم شد، با ایجاد نواحی قطعا بررسی این مشکلات بر عهده نواحی است.

زلیکانی با تاکید بر برون سپاری در ارائه خدمات  در حوزه مالی ،شهرسازی  و ... و ارائه این پیشنهاد به عبوری شهردارساری گفت:برای تحقق این امر می توان از افراد خارج از بدنه شهردای بعنوان نیروهای حق الزحمه ای برای ارائه بهینه خدمات شهروندی بهره گیری کرد.

وی افزود : بزرگ کردن ساختار شهرداری به نفع شهرداری نیست و چنانچه درآمد پایدار برای شهر ایجاد شود می توان به ایجاد نواحی در شهرداری های مناطق اندیشید.

زلیکانی در بخش دیگر از سخنانش توصیه کرد:هیات تطبیق استان بلحاظ علمی در خصوص موضوعات مرتبط با شوراها قوی تر شوند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز