خبرگزاری کار ایران

رئیس کمسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای شهر ساری:

 شهرداری های نواحی نباید اختیارات شهرداری های مناطق را کاهش دهد

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۵۱۰

رئیس کمسیون برنامه بودجه و حقوقی  شورای شهر ساری گفت: با ایجاد شهرداری نواحی نباید اختیارات شهرداری های مناطق سلب شود.

به گزارش ایلنا از ساری،سعید نجاریان در بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر ایجاد نواحی در شهرداری های مناطق مرکز استان ایجاد بستر لازم برای نهاد سازی در قالب کوچکترین تقسیمات کشوری،ایجاد زمینه افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت شهری،تصمیم سازی گروهی موثر و کاهش فاصله میان شهروندان و مدیریت شهری و انعطاف پذیری و عدم تمرکز زدایی و سرعت کیفیت خدمت رسانی و کارآمدی را از اهداف این دستورالعمل عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر شهرداری ساری دارای سه منطقه است که هر منطقه می تواند بر اساس دستورالعمل های موجود،تشکیل سه ناحیه را بدهد که هدف آن خدمت رسانی در حوزه خدمات شهری با این اولویت  که نباید هیچ گونه هزینه برای شهرداری به همراه داشته باشد.

رئیس کمسیون برنامه بودجه و حقوقی  شورای شهر ساری گفت:برای اجرای این طرح شهرداری می بایست برخی از موارد و ملاحظات را در تعین ایحاد محله های جدیدمد نظر قرار دهد.

نجاریان بهره گیری از مشاوره اعضای شورای شهر را در ایجاد محله های جدید لازم و ضروری دانست و افزود: محله در ادبیات معاصر، برنامه ریزی و مدیریت شهری ماهیت اجتماعی دارد.

وی تصریح کرد :با توجه به این ماهیت اجتماعی،حدود آن نیز باید بر اساس خصوصیات اجتماعی ساکنان آن انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه هویت و احساس تعلق شهروندان به یک محله که در طول زمان شکل می گیرد مهمترین معیار تعیین حدود محلات باید باشد ،گفت:شهروندان با تعلق خاطر به یک محله به حدود آن محله هویت می دهند.

نجاریان افزود:مرز هر محله باید آنجایی باشد که افراد ساکن در آن محله خود را متعلق به آنجا نمی دانند ،نه اینکه ما به اجبار آن را تعیین کنیم.

وی ادامه داد: نباید اینطور باشد که شهرداری محلات اختیارات را از شهرداری مناطق سلب کند و اینکه ماهیت شهرداری محلات با چه هدفی است مشخص باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز