خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران:

چاپ 110 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس طی چهار سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۱۲۵

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران ازچاپ 110 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس طی چهار سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،سردار عبدالله ملکی صبح امروز در جلسه هئیت امنا و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اشاره به تشکیل 16جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار در استان اظهار داشت: فاز اول پارک موزه دفاع مقدس استان بهمن‌ماه سال قبل افتتاح‌شده است.

وی افزود: در اسفندماه سال قبل سه شهید گمنام و خوش‌نام در نوشهر و دو شهید نیز در هفت‌تپه خوزستان و یادمان مازندران خاکسپاری شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با اشاره به واگذاری 15 هکتار در منطقه هفت‌تپه به مازندران برای ایجاد یادمان هفت‌تپه گفت: مردم مازندران خاطرات زیادی از منطقه هفت‌تپه دارند و در این راستا دو شهید گمنام در آن خاکسپاری شده است.

ملکی  با تشریح عملکرد حفظ آثار در مازندران با هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اظهار داشت: در مجموع 35 هزار نفر در سال 96 به مناطق جنگی راهیان نور اعزام شدند.

وی افزود: از این تعداد بیش از 19 هزار نفر از پانزدهم اسفند 96 تا پانزدهم فرودین 97 به راهیان نور اعزام شدند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه از 24 پروژه پارک موزه دفاع مقدس 17 پروژه به بهره برداری رسیده است،گفت:تاکنون 33 هزار میلیارد تومان برای ساخت این مجموعه هزینه شده است و 30 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه ملی نیاز است.

وی به پل "شهدای غواص" در این پارک موزه دفاع مقدس اشاره کرد و افرود:بیش از 5 تا 6 میلیارد تومان برای ساخت و اتمام این پروژه نیاز داریم.

ملکی با اعلام اینکه در طی چهار سال گذشته بیش از 110 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ شده است، اظهار داشت: بر اساس ابلاغ کشوری باید 30 جلد کتاب در این حوزه در طول یکسال چاپ شود.

وی گفت: در همین راستا مقرر شد دانشنامه دفاع مقدس در استان تدوین شود این در حالی است که یکی از اهداف ما ساخت فیلم با محتوای ارزش های دفاع مقدس و نقش مازندران در دفاع مقدس با محوریت سردار شهید طوسی بوده  که تاکنون محقق نشده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه  60 درصد مصوبات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اجرا شده است گفت: مابقی مصوبات در دست اجرا است.

ملکی ،همایش 230 نفره فرماندهان و سرداران دفاع مقدس،چاپ و رونمایی کتاب نقش لشکر 30 و برگزاری سالگرد شهدای خانطومان تحت عنوان "اردیبهشت مقاومت " را از برنامه های اجرا شده در سال 97 اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز