خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی مازندران:

40 درصد کودکان تحت پوشش بهزیستی مجهول الهویه هستند

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۷۸۷

مدیر کل بهزبستی مازندران گفت:40 درصد از کودکان تحت پوشش بهزیستی استان مجهول الهویه هستند.

به گزارش ایلنا از ساری،دکتر سعید آرام امشب در ضیافت افطاری فرزندان خانه های مهر بهزیستی استان مازندران ،اظهار داشت:خانه های مهر بهزیستی با هدف ارتقای زندگی و توانمند سازی فرزندان بهزیستی فعالیت می کند.

وی افزود: عمده‌ترین نهاد دولتی در جهت ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه، سازمان بهزیستی است.

مدیر کل بهزیستی مازندران ضمن تشریح عملکرد و اقدامات  بهزیستی در راستای ارائه خدمات به کودکان تحت سرپرست در این مراکز افزود:سیاست بنیادین سازمان بهزیستی، ایجاد زمینه زندگی سالم برای کودک در محیط خانواده است.

وی از فعالیت 18 مرکز نگهداری فرزندان بهزیستی در استان مازندران خبر داد: در این مرکز فرزندان 3 تا 18 سال نگهداری می شوند.

آرام با اعلام اینکه از این تعداد مرکز 17 مرکز غیر دولتی و یک مرکز دولتی است،افزود:در مرکز غیر دولتی  200 فرزند و در مرکز دولتی کودکان شیرخوار نگهداری می شوند.

وی به علل پذیرش این افراد در مراکز بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: حدود 40 درصد کودکان مجهول الهویه ،25 درصد خانوده های عدم صلاحیت،10 درصد به علت فوت والدین،15 درصد خانواده های زندانی و 10 درصد دیگر کسانی هستند که سرپرست آنان اعتیاد دارند.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: علاوه بر این تعداد در حال حاضر بیش از 330 نفر در خانواده های جایگزین زندگی می کنند.

آرام با اعلام اینکه 130 کودک تحت پوشش بیمه آتیه قرار گرفتند ،افزود:تمامی کودکان بهزیستی تحت پوشش بیمه برکت هستند.

وی با اعلام اینکه 40 نفر از فرزندان تحت پوشش بهزیستی در دانشگاه تحصیل می کنند ،ادامه داد: سال گذشته 54 کودک بهزیستی در اختیار خانواده های متقاضی فرزند قرار گرفتند.

آرام کوچک سازی مراکز نگهداری کودکان بهزیستی را از سیاست های این نهاد حمایتی عنوان کرد و گفت: مراکزی که بیش از 14تا 15 کودک در آن نگهداری می شود برآنیم با افزایش این مراکز ظرفیت نگهداری کودکان را به 6 نفر برسانیم.

وی راه اندازی مرکز نگهداری دختران بالای 19 سال تحت پوشش بهزبستی را ضروری دانست و گفت: طرح طاها( طرح طلبه همراه) با هدف پاسخگویی به شبهات و دینی و فقهی در بهزبستی استان اجرا شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز