خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران اعلام کرد:

کلاهبرداری میلیونی از مردان کهنسال به بهانه ازدواج

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۱۴۱

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از کلاهبرداری میلیونی از مردان کهنسال به بهانه ازدواج خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،، سرهنگ"ذبیح الله پهلوانی" در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری از شهرستان فریدونکنار مبنی بر این که افرادی با نام مستعار با وعده ازدواج با مردان کهنسال از آنان کلاهبرداری می کنند، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت .

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، افزود: با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی های همه جانبه، ماموران موفق شدند، فردی که با معرفی خود به عنوان یکی از بستگان نزدیک دختران مد نظر، واسطه بین این افراد می شد را شناسایی و دستگیر کنند .

سرهنگ پهلوانی، خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی دو متهم دیگر این پرونده اهل و ساکن یکی از استان های شمال شرق کشور را که پس از ازدواج و کلاهبرداری از مالباختگان از محل متواری می شدند در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند .

پهلوانی در ادامه اذعان داشت: متهمان در تحقیقات پلیس عنوان داشتند، پس از شناسایی سالمندان متمکن که قصد ازدواج داشتند با جلب اعتماد در اقدامی متقلبانه و دریافت طلاجات و یا مبالغی از 300 تا 400 میلیون ریال به عنوان مهریه پس از چند روز با طرح و نقشه قبلی اقدام به فرار می کردند.

رئیس پلیس آگاهی مازندران، اظهار داشت: تاکنون سه نفر از مالباختگان شناسایی شدند و تحقیقات پلیس در این خصوص همچنان ادامه دارد .

سرهنگ پهلوانی با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند،گفت: ضعف آگاهی و اعتماد بی مورد مالباختگان به افرادی که تحت عنوان های خیرین ازدواج، کسب و کار و امورخیریه به آنان مراجعه می کنند را از مهمترین عوامل سوء استفاده سودجویان و کلاهبرداران برشمرد .

وی از شهروندان خواست: قبل از هر اقدامی نسبت به طرح موضوع و مشورت با بستگان نزدیک و مورد اعتماد خود اقدام کنند و در صورت برخورد با افراد شیاد مراتب را سریعاً از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز