خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران خبر داد:

مرگ 116 موتور سوار سال گذشته در مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۰۰۸

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران از مرگ 116 موتور سوار در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،علی عباسی با اشاره به فوت ۱۱۶ موتورسوار سال گذشته در تصادفات در استان تصریح کرد: بر اساس آمار مراکز ساری با تعداد ۱۵ نفر، بابل با  ۱۲و بهشهر و تنکابن هرکدام با ۱۱ نفر بیشترین شهر و نور با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتورسوار در آن به ثبت رسید.

وی افزود: بیشترین فوتی در ماه‌های مرداد با ۲۷ ،شهریور با ۱۵و خرداد با ۱۴ مورد بیشترین و کمترین آن با تعداد سه نفر در دی‌ماه ثبت‌شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تصریح کرد : بیشترین گروه سنی که مرگ موتورسوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار ۳۲فوتی است و کمترین  گروه سنی کمتر از ۱۰سال با یک فوتی گزارش‌شده است.

وی با اشاره به فوت تعداد ۹۲ نفر از موتورسواران در محور برون‌شهری و روستایی و ۲۴ نفر در محور درون‌شهری افزود :تعداد ۹۲ نفر راننده موتور و ۲۴ نفر همسر نشین موتور هستند.

عباسی گفت: بر اساس بررسی انجام‌شده از تعداد ۱۱۶ مورد فوتی موتورسواران تعداد ۵۶ مورد با سواری، ۱۳ مورد با  وانت‌بار، ۱۲ مورد با کامیون ،۱۲ مورد هم برخورد باشی ثابت ،۱۱مورد با موتور ، ۹ مورد سایر موارد و سه مورد براثر واژگونی فوت شدند.

این مقام اجرایی استان در ادامه افزود: شایع‌ترین علت مرگ موتورسواران در تصادفات، ضربه‌مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در سال گذشته بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز