خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران خبر داد:

صادرات 123 هزار تن کالا به ارزش 68 هزار دلار در دوماه نخست 97

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۸۴۵

رئیس اتاق بازرگانی مازندران از صادرات 123 هزار تن کالا به ارزش 68 هزار دلار در دوماه نخست 97 خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،عبدالله مهاجر صبح امروز در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد،از صادرات 123 هزار تن کالا به ارزش 68 هزار دلار  در دوماه نخست 97 در مازندران خبر داد و اظهار داشت: این میزان صادرات در بازه زمانی سال قبل 6 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت آزمایشگاههای بخش خصوصی افزود: بسیاری از آزمایشگاه های این حوزه از ظرفیت بالایی برخوردار هستند اما از مجوز مرجع برخوردار نیستند .

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار استان را بسیار بالا دانست و گفت: یکی از مشکلات جدی در حوزه آزمایشگاهی به‌روز نبودن تجهیزات است وآزمایشگاه های همکار بخشی از مشکلات را حل می کنند.

وی افزود:با توجه به اینکه بر اساس تبصره 2 ماده 10 آیین نامه اجرایی نظرات بهداشتی دامپزشکی صدور پروانه بهداشتی در مرحله بهره برداری،مشروط به معرفی مسئول فنی بهداشتی می باشد.

مهاجر ادامه داد: بر این اساس از اتحادیه ،شرکتهای تعاونی کشاورزی و صنعت و دامپروری مازندران نسبت به معرفی دکتر دامپزشک بر اساس شرایط ماده 12 آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی انجام دهند.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های همکار نیازمند دریافت مجوز از سوی دامپزشکی است خواستار همکاری لازم از سوی دولت شد و افزود: این آزمایشگاه‌های همکاری می‌توانند در بخش‌های مختلف به اتاق بازرگانی و بخش کشاورزی کمک کنند.

محمدحسن رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران نیز گفت: در سال 96 مجوز آزمایشگاه‌های همکار را دریافت کردیم واکنون سه آزمایشگاه همکار دامپزشکی در استان فعال است و محدودیتی برای ارائه مجوز نداریم.

وی بابیان اینکه آزمایش نهاده‌های وارداتی باید توسط سازمان دامپزشکی انجام شود افزود:در این بخش نیز آماده واگذاری مجوز به آزمایشگاه‌های همکار هستیم و در بخش آزمایش‌هایی که محدودیت داریم نیز می‌توانیم کار را به آزمایشگاه‌های همکار واگذار کنیم.

دلاور حیدر پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بابیان اینکه مردم از نظام دامپزشکی شکایت دارند گفت:رفتار با ارباب‌رجوع در این سازمان نیازمند بازنگری است.

وی با بیان اینکه مقررات نظام دامپزشکی نیازمند پایش و بازنگری است ،ادامه داد: باید متناسب با شرایط و ظرفیت استانی تصمیمات اتخاذ شود.

حیدرپور پیشنهاد داد تا نظام دامپزشکی متناسب با شرایط استانی با دامداران همکاری لازم داشته باشند.

 رئیس جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: مسئول فنی باید یا دامپرور و یا دامپزشک باشد و نظارت‌های لازم از سوی سازمان نظام دامپزشکی و نظام‌مهندسی کشاورزی صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز