خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران:

طلب 87 میلیارد تومانی شرکت برق در پایان 96/مدیریت مصرف انرژی برق جدی گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۵۸۹

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از طلب 87 میلیارد تومانی شرکت برق در پایان 96 خبر داد

به گزارش ایلنا از ساری،قاسم شهابی صبح امروز در نشست با خبرنگاران مازندران، با اشاره به فعالیت شرکت توزیع برق در مازندران، اظهار داشت: مازندران یک میلیون و 350 هزار مشترک برق دارد.

وی افزود: در ساعت سه بعدازظهر اول شهریور سال 96، مصرف برق استان برای نخستیبن بار به یک‌هزار و 900 مگاوات رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به 28 هزار کیلومتر خط برق در استان گفت: در مازندران بالغ بر 33 هزار دستگاه ترانس برق، 55 هزار پایه برق و 276 هزار چراغ روشنایی معابر وجود دارد.

وی میزان مصرف برق استان را رو به افزایش اعلام و با اشاره به رشد چهار درصدی مصرف برق در کشور، افزود: با توجه به تمایل مردم سایر استان‌ها برای زندگی در مازندران چه به صورت دائم چه موقت، افزایش مصرف برق مازندران به 10 درصد رسیده است که 2.5برابر رشد مصرف کشور است.

شهابی پایه مصرف در حال حاضر را 8هزار مگاوات اعلام کرد و گفت:در حالی‌که در تابستان به دو هزار مگاوات خواهد رسید.

وی با اشاره به ذخیره 50 درصدی آب در سدهای استان گفت: به این ترتیب با کمبود پنج هزار مگاواتی برق در کشور مواجه خواهیم بود که چاره آن نزولات آسمانی و کمک مصرف‌کننده‌ها است چاره‌ای جز قطعی برق نخواهیم داشت.

شهابی بیشترین مصرف برق در مازندران را مربوط به کولرهای گازی برشمرد و عنوان کرد: با 100 درصد صرفه‌جویی مشکلات کمبود برق در تابستان حل خواهد شد.

وی میزان تلفات انرژی فروخته شده به مشترکین در استان مازندران در سال 90 را 19.5 درصد برشمرد و گفت: قسمتی از این تلفات مربوط به بخش فنی شامل جنس سیم، جنس ترانس و قدمت شبکه‌های برق و پراکندگی جغرافیایی است و قسمتی نیز مربوط به بخش غیرفنی شامل برق‌های غیرمجاز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران افزود: میزان تلفات انرژی در سال 96 به 13.35 درصد رسید که هفت تا هشت درصد آن فنی و بقیه مربوط به برق‌های غیرمجاز بوده است.

وی ادامه داد: تلاش کاهش میزان تلفات باید تک‌رقمی باشد اما فرسودگی زیاد شبکه‌های برق و کمبود اعتبارات مانع بزرگ دست‌یابی به آن است.

شهابی جایگاه مازندران در میزات تلفات برق را متوسط اعلام کرد و افزود: از آن‌جایی که بیشتر مشترکان ما خانگی هستند و تعداد مشترکان صنعتی زیر یک درصد است، با وجود نوسانات غیرنرمال و ناگهانی مصارف خانگی، تلفات برق در استان بالاست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: 25 درصد شبکه‌های برق مازندران فرسوده است و تعویض آن‌ها نیاز به 300میلیارد تومان اعتبار دارد.

شهابی میزان طلب این شرکت در پایان سال 95 و ابتدای سال 96 را 68 میلیارد تومان شامل برق مصرفی خانگی، تجاری، کشاورزی، صنعتی و اداری اعلام کرد که در پایان سال 96 با افزایش 29 درصدی به 87 میلیارد تومان رسیده است.

وی میزان اعتبار تملکی سال 96 را 135 میلیارد تومان اعلام کرد و تصریح کرد: در سال 97 این میزان به 154 میلیارد تومان درحوزه تملک رسید که با اعتبار حوزه تجاری به 300 میلیارد تومان خواهد رسید.

شهابی افزود: در سال 96 میزان جذب اعتبارات از سقف تعیین شده بیشتر بود و شرکت توزیع برق به توانیر بدهکار شد اما در سال 96 برای نخستین بار در مازندران نرخ خاموشی به زیر یک درصد رسید.

وی با اشاره به بدهی 95 میلیارد تومانی این شرکت در پایان سال 95 به پیمانکاران و فروشندگان ادامه داد: در پایان سال 96 این میزان بدهی به 60 میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه در حال حاضر میزان بدهی این شرکت به 75 میلیارد تومان رسیده است، گفت: 90 درصد این بدهی مربوط به فروشندگان و پیمانکارانی است که از آنان جنس خریده‌ایم و 10 درصد نیز مربوط به دستمزد است.

وی همچنین میزان بدهی اداره‌های دولتی را 35 میلیارد تومان از کل 75 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بدهی برخی ازکارخانجات و شهرداری‌ها را به صورت تهاتری رفع کرده‌ایم.

شهابی در خصوص درج دو عوارض در قبض برق مشترکان تشریح کرد: فرمت قبض برق برای کل کشور یکسان است و شامل 9 درصد ارزش افزوده و عوارض مربوط به مالیات است که خود شامل 6 درصد متعلق به اداره دارایی و سه درصد عوارض بند هــ تبصره 6 لایحه بودجه سال 96 است که برای صرف در توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی به صورت جداگانه آمده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: 25 درصد شبکه‌های برق مازندران فرسوده است و تعویض آن‌ها نیاز به 300 میلیارد تومان اعتبار دارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز