خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی گرفته می شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۳۶۱

استاندار مازندران گفت:جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی گرفته می شود.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد اسلامی عصر امروز در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور آیت الله نوری همدانی در ساری برگزار شد با بیان اینکه اقتصاد مازندران ازتک پایه کشاورزی به دیگرمحصولات کشاورزی گسترش یافته است،اظهار داشت: سهم کشاورزی در اقتصاد استان 21 درصد، صنعت 28 درصد و سهم خدمات 51 درصد است.

وی افزود: مازندران در دوره های پیش از اقتصاد تک پایه برنج  برخوردار بود اما در حال حاضر سرفصل های جدید با حمایت دولت تدبیر و امید و همت مردم در حال گسترش است.

استاندار مازندران گفت: مارندران به دلیل دارا بودن زمین های حاصلخیز و فراوانی آب نسبت به دیگر استان ها موجب شد تا

 تعرض به اراضی کشاورزی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان در سال‌های قبل سرعت گیرد و به مزیت فعالیت کشاورزی آسیب‌زده است.

وی افزود: تعرض به اراضی کشاورزی آفتی بود که استان های شمالی و مازندران را تهدید کرده بود که در حال حاضر با تدابیر دولت و مشارکت قوه قضائیه و دستگاه های مربوطه از

استاندار اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد روند کنترل‌شده در حوزه ساخت‌وساز استان هستیم گفت : در این راستا طرحی تهیه‌شده و بر اساس آن نقاط مساعد گردشگری و کشاورزی تعریف و شناسایی‌شده است .

وی افزود:این طرح ویژه کمک می‌کند تا بر اساس نقشه راه، استقرار سکونت، معیشت حلال و کشاورزی را ساماندهی کنیم.

استاندار مازندران گفت: مازندران تا 1400 از هرگونه دست‌اندازی‌ها به طبیعت، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی مصون خواهد ماند.

اسلامی ادامه داد: ایجاد صنعت در مازندران درگذشته‌های دور پذیرفتنی نبود و صنعتی شدن مازندران با آنکه دیر شروع شد ولی اکنون جان گرفته است.

استاندار مازندران به هدف گذاری دولت در بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال روستایی و ماندگاری جمعیت اشاره کرد و افزود: دولت از 74 هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه اشتغال روستایی استان‌ها، سهم قابل‌توجهی برای مازندران در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از زمین شیب دار برای کشت گیاهان دارویی، پرورش گل محمدی،گل گاو زبان مورد توجه قرار گرفته است افزود:در سال 97 برای یکهزار هکتار از اراضی شیب‌دار ساری، طرح کشت گیاهان دارویی انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز