خبرگزاری کار ایران

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

730 مادر باردار پرخطر در ایام نوروز تحت مراقبت ماماهای استان قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۱۷۶

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 730 مادر پرخطر در ایام نوروز تحت مراقبت و پیگیری ماماهای بخش بهداشت قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا از ساری،نادر آهنگر پیش از ظهر امروز در جشن روز " ماما" که در سالن اجتماعات مرکز بهداشت برگزار شد با اشاره به اینکه پنجم ماه می میلادی که مصادف است با 15 اردیبهشت, روز جهانی ماما نامگذاری شده است اظهار داشت: بیش از 76 درصد از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مازندران با هدف مراقبت های پیش از بارداری ودوران بارداری در استان عملیاتی می شود.

وی با اعلام اینکه 22 هزار مادر باردار از شش بار مراقبت دوران بارداری و حتی بیش از این نیز برخوردار شدند ،افزود:همچنین 730 مادر پرخطر در ایام نوروز تحت مراقبت و پیگیری ماماهای بخش بهداشت قرار گرفتند.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 1700 مادر باردار در شرایط نقل و انتقال به استانهای مجاور تحت پیگیری ماماهای پرتلاش بهداشت قرار گرفته که  این دوره تا 42 روز پس از زایمان نیز ادامه داشته است.

وی از شناسایی 3362 مادر باردار پرخطر خبرداد که معادل هشت درصد زنان باردار  بوده و ادامه داد: این مادران طی دوران بارداری از مراقبت های ویژه برخوردار می شوند.

آهنگر افزود:سال گذشته 1800 مادر پس از سقط جنین تحت درمان و پوشش مراقبت قرار گرفتند.

وی بیان کرد: 27 هزار و 300 مادر باردار در مرحله پس از زایمان دو مرحله به میزان 89 درصد مراقبت های لازم  را دریافت کردند.

آهنگر به حمایت مشترک بنیاد علوی و کمیته امداد امام خمینی(ره ) اشاره کرد و گفت:  برنامه کمک غذایی با هدف ارتقای وضعیت تغذیه ای ماردان باردار نیازمند به حمایت های تغذیه ای به مادران تحت پوشش در سطح روستایی استان انجام می شود .

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد:در سال 96 بیش از 970 مادر باردار از توزیع سبد ارتقای سلامت بهره مند شدند.

وی به اهمیت زایمان طبیعی در بین مادران باردار اشاره کرد و افزود:  برنامه  کلاسهای آمادگی برای زایمان طبیعی با هدف  آمادگی و ارتقای زایمان طبیعی از سال 93 در استان مازندران شروع شد، بیش از 38 درصد از زنان بارداری که در کلاس های مربوطه شرکت کردند از روش زایمان طبیعی استفاده کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز