خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران:

زمینه روابط مشترک بین مازندران و ازبکستان فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۵۴۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در دیدار با سفیر ازبکستان خواستار همکاری هیات اقتصادی و تجاری بخش خصوصی مازندران و ازبکستان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،حسن خیریانپور بعدازظهر امروز در نشست با سفیر ازبکستان در تهران و مدیران دستگاه های اجرایی،مدیران بنگاه ها و فعالین اقتصادی مازندران اظهار داشت: در راستای فعال سازی دیپلماسی اقتصادی و شناختی که بین ایران و ازبکستان اتفاق افتاد امیدواریم این رابطه منشا تعمیق و گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور شود.

وی به روابط مشترک ایران و ازبکستان در حوزه های مختلف فرهنگی،آداب و رسوم و گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود آداب و رسوم  منحصر به فرد مازندران می تواند پیوند مستحکم تاریخی وفرهنگی بین مازندران و ازبکستان ابجاد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان این مطلب افزود: این پیوند نزدیکی خوبی را بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان ایجاد کرده و می تواندگسترش و تعمیق مناسبات فرهنگی ،گردشگری را به همراه داشته باشد.

خیریانپور ادامه داد:مازندران علاوه بر چنین ظرفیت هایی از تنوع خاص دیگر همچون کشاورزی ،صنعت و معدن ،صنایع تبدیلی ،صنایع دستی و گردشگری نیز برخوردار است.

وی در پیشنهادی از سفیر ازبکستان خواستار شد تا زمینه روابط مشترک یکی از استان های ازبکستان که با ظرفیت استان مازندران مشابهت دارد را فراهم کند تا فعالان بخش خصوصی به مازندران سفر کنند.

خیریانپور درخواست و تاکید کرد تا زمینه تبادل هیات اقتصادی و تجاری بخش خصوصی مازندران و ازبکستان فراهم شود.

وی همچنین خواستار برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مازندران و ازبکستان در این دو حوزه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز