خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران:

عملیاتی‌سازی روابط تجاری سطح همکاری دو منطقه را ارتقا می دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۳۹۱

رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران گفت:عملیاتی‌سازی روابط تجاری سطح همکاری دو منطقه را تا حدقابل توجه ارتقا می دهیم.

به گزارش ایلنا از ساری،عبدالله مهاجر  عصر امروز در نشست با سفیر ازبکستان با اشاره به قرابت‌های موجود میان دو کشور، اظهار داشت: در ارتباط تجاری مازندران و ازبکستان نیاز به لغو روادید است.

وی با اشاره به قطع پرواز هوایی با کشور ازبکستان از حدود یک سال گذشته، بر ایجاد دوباره این مسیر هوایی به‌منظور تسریع در روابط تجاری تأکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه بخشی از تولیدات ازبکستان جزء نیازمندی‌های ما بوده که اکنون وارد می‌کنیم، افزود: چنانچه زمینه صادرات محصولات را فراهم شود شاید بتوان مشکلات بانکی و تهاتر را که بواسطه تحریم با آنها مواجه‌ایم، رفع کنیم.

مهاجر با بیان اینکه در حوزه مرکبات، طیور و آبزیان استان مازندران از ظرفیت خوبی برخوردار است، گفت: با  وجود چنین ظرفیتی در استان ازبکستان می‌تواند به عنوان کشور هدف برای صادرات باشد.

وی  به شرایط و قابلیت‌های دو طرف بر تبادل دوسویه و عملیاتی‌سازی آن تأکید کرد و ادامه داد: می‌توان با برخورداری از این قابلیت در قالب هیات‌های تجاری در مازندران و یا ازبکستان به توسعه مناسبات کمک کنیم.

مهاجر از آمادگی استان مازندران برای برگزاری نمایشگاه ظرفیت‌های تجاری مازندران در ازبکستان خبر داد و گفت: با عملیاتی‌سازی روابط تجاری می توان سطح همکاری دو منطقه را تا حدقابل توجه ارتقا دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز