خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد:

اجرای کمپین مبارزه با مواد مخدر گل مازندران

کد خبر : ۶۱۷۳۴۲

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: «کمپین مبارزه با مواد مخدر گل» با هدف آگاه سازی و آگاهی بخشی افراد و جوانان به مدت سه روز در استان مازندران برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از ساری،سید سعید ارام بعدازظهر امروز در کمپین«مبارزه با مواد مخدرگُل» که با هدف آگاه سازی و آگاهی بخشی افراد، به ویژه نسل جوان با این ماده مخرب  برگزارشد اظهار داشت: این طرح به مدت سه روزهمزمان با 14 استان در حال برگزاری می شود.

وی افزود: این طرح در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه در حوزه اعتیاد تحت عنوان «کارزار رسانه ای »در مسیر آگاه سازی جامعه هدف در حال برگزاری است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با تشریح اثر مخرب ماده مخدرگل که امروز در بین جوانان در سطح گسترده دست به دست می شود ، گفت: این ماده مخدر جدید ترکیباتی است که ازگیاه شاهدانه بدست می آید که در حال حاضر بیشترین مصرف را در بین جوانان و مردم دارد.

وی با بیان اینکه قدرت اعتیاد آوری و توهم زایی گل دو تا سه برابر حشیش است  وحتی یکبار مصرف این ماده مخدر می‌تواند موجب اعتیاد شود ، افزود: با توجه به باورهای غلطی که در ارتباط با این ماده وجود داشته سازمان بهزیستی همراه با کمیته فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصمیم گرفتند بعد از اجرای موفق «کارزاز  رسانه ای شیشه »در ارتباط با گل هم این کارزا را برگزار کنند تا با اطلاع رسانی ،اطلاعات کافی در اختیار خانواده ها و جوانان قرار گیرد تا شاهد کاهش مصرف این ماده در بین جامعه هدف باشیم .

آرام افزود: استان مازندران تنها استان بین 14 استان است که این کمپین در چهار شهرساری، قائمشهر ، نوشهر و چالوس به مدت سه روز برگزار می شود که انجمن های مردم نهاد« اترک و همیاران سلامت روان استان »در برگزاری آن نقش بسزایی داشته اند.

وی در تشریح خطرات ناشی از مصرف این ماده مخدرگفت:میزان توهم زایی ماده گل 2 تا 3 برابر مواد مخدر"ماری جوانا "است که 85 درصد آقایان  و 15.5 درصد از زنان این ماده مخدر را مصرف می کنند که اغلب آقایان مصرف کننده این مواد نیز مجرد هستند.

آرام با بیان اینکه عمده  کسانی که از این ماده مخدر مصرف می کنند از میزان تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم برخوردار هستند و اینکه 80 درصد مصرف کننده این مواد مخدر مشروبات الکلی هم استفاده می کنند.

وی با اعلام اینکه  17  درصد از مصرف کنندگان این مواد در سطح کشور را دانشجویان و 3.7 درصد  آنرا دانش آموزان به خود اختصاص داده اند ، گفت: از سال 2013  که نگرش مصرف به این ماده افزایش پیدا کرد مواد گل به دلیل سیاسی اجتماعی  در کشور آمریکا قانونی شد بسیاری از افراد در دنیا بر این باور که مصرف آن ضرری ندارد به این مواد مخدر روی آوردند.

وی گفت: مصرف یکبار ماده گل وابستگی به این مواد را در بین افراد ایجاد می کند و نمی توانند دیگر این مواد را مصرف نکنند.

مدیر کل بهزیستی مازندران ، خنده های بی مورد، چشم های قرمز ، افزایش اشتها ، پرخاشگری و عصبانیت،تحریک پذیری و بی قراری را از شایع ترین عوارض ماده مخدر گل عنوان کرد.

وی ادامه داد: همه ی گروههای سنی می توانند از این ماده مخدر استفاده کنند حتی آماری از مصرف افراد در سنین پایین نیز گزارش شده است.

آرام دروازه ورود به مصرف ماده گل را سیگار عنوان کرد و ادامه داد: خانواده در ارتباط با نوع رفت و آمدها ی فرزندانشان و حتی ارتباط با دوستان خود توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اعلام اینکه بر اساس آمار در شهرهایی که از جمعیت کارگری بیشتری برخوردار هستند میزان مصرف این نوع مواد مخدر در آنجا بیشتر است، افزود: 23 تا 27 درصد از محیط کارگری آلوده به این مواد هستند که مجموعه ای از عوامل مختلف می تواند در این امر دخیل باشد.

آرام تصریح کرد:برای پیشبرد این هدف از شعار ها و آموزش های ویژه ای در سطح استان، جهت اطلاع رسانی به مردم در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز