خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در دیدار با تشکلات کارگری مازندران :

صادرات مازندران را باید تا پایان برنامه ششم به 3 میلیارد دلار برسانیم

کد خبر : ۶۱۶۶۸۴

استاندار مازندران گفت:صادرات مازندران را باید تا پایان برنامه ششم به 3 میلیارد دلار برسانیم.

به گزارش ایلنا از ساری، استاندار مازندران  در دیدار با تشکلات کارگری مازندران به مناسبت هفته کارگر گفت: نقش کارگر در جامعه ما بسیار تعیین‌کننده است.

وی با اعلام اینکه اگر باور ایمان وجدان کار در کارگر قوی باشد، کارفرما نادرست را اصلاح می‌کند، تصریح کرد: اینجا بود که امام راحل گفت انبیا از جنس کارگران بودند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه مصرف کالای داخلی بر مصرف کالا خارجی ترجیح داده شود، گفت: این ضایعه فرهنگی است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسبی انجام شود، این موضوع نیاز به زمان دارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: توان رقابتی ایجاد کردن سهم قابل ملاحظه‌ای قیمت تمام شده، تداوم تولید و قدرت رقابت ایجاد می‌کند.

اسلامی اضافه کرد: باید جامعه کارگری صرف نظر از عدالت‌مدار بودن کارفرما به فکر توسعه کشور و تولید باشد.

وی بیان کرد: باید جامعه کارگری به وجدان بیدار، اثربخش توجه کرده و اهتمام مناسبی داشته باشد که شاهد رونق تولید، اثربخشی کار و اعتماد سازی در بین مصرف کنندگان شویم.

استاندار مازندران با اعلام اینکه شعار سال سه وجه دارد، گفت: تولیدکننده نسبت به افزایش کیفیت اقدام کند تا اعتماد مصرف کننده جلب شود، مردم  به کالای داخلی اعتماد کنند در نهایت دولت برای تولید کننده و تولید ارزش قائل شود، تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار داده و گره‌گشایی داشته باشد، باید در رقابت نابرابر تولیدات خودمان را حفظ کنیم، اگر غفلت کنیم همه ظرفیت‌ها از دست می‌رود.

این مسؤول با اعلام اینکه نساجی در جلوی چشمان ما از دست رفته است، افزود: این واحد تولیدی که افتخار ما بوده است به وضعیت غیرقابل تحمل تبدیل شده است.

اسلامی اضافه کرد: اهلیت سرمایه‌گذار یکی از مباحث جدی است که باید به آن توجه شود، کسی که می‌خواهد واحد تولیدی داشته باشد، باید تراز مناسبی در جایگاه تولیدی ایجاد کند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه در وضعیت موجود همه واحدهای تولیدی مازندران شناسایی شدند، گفت: واحدهای تولیدی در استان مازندران در حال جراحی هستند، باید واحدهای تولیدی که نیاز استان و تولید کشور است حمایت شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: نباید اجازه بدهیم که هیچ واحد تولیدی از کار بیافتد، پایدار نگه داشتن اشتغال در وضعیت موجود حرف مهمی بوده است که پای آن ایستاده‌ایم و به صورت جدی هم پیگیر هستیم.

اسلامی اضافه کرد: کار و تولید هدف‌گذاری کردیم این است که مشاغل مغفول مانده داریم که در استان مازندران غایب است و باید به وجود بیایید، مردم باید به وجود بیاورند و کسب و کارهای راه‌اندازی شود که بتوانند، ظرفیت مغفول مانده احصاء شود.

وی گفت: از ظرفیت جامعه کارگری که نسبت به احیا تولید اقدام کنند و خودشان نسبت به راه ‌اندازی واحد تولیدی دست به کار شوند به صورت جدی حمایت می‌کنیم.

استاندار مازندران اضافه کرد: صادرات استان مازندران تا پایان برنامه ششم به 3 میلیارد دلار برسانیم، بنده اراده‌ام این بود که بالاتر اعلام کنم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: سهم دستگاه‌ها مشخص شده است و باید تلاش مناسب در این زمینه انجام شود، در مسائل مربوط به اشتغال در سال جاری امسال هم تمرکز ما روی بحث اشتغال است و به صورت پیوسته تلاش‌های مناسبی در دستور کار است، در سال‌جاری نخستین جلسه با فعالان اقتصادی اصلی استان برگزار شده است.

اسلامی با اعلام اینکه در مازندران نباید مانعی برای رونق تولید داشته باشیم، گفت: این اقدام در استان انجام می‌شود و همه باید تلاش کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز