خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی مازندران:

ارتقای سلامت شهروندان از اولویت فعالیت های بهزیستی است

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۸۹۰

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت:ارتقای سلامت شهروندان از اولویت فعالیت های بهزیستی است.

به گزارش ایلنا از ساری،سید سعید آرام در نخستین جشنواره روانشناسی و مشاوره استان مازندران که با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ارتقای سلامت شهروندان از اولویت فعالیت های بهزیستی محسوب می شود.

وی افزود:بهزیستی مازندران با بیش از 150 مرکز مشاوره و 620 روانشناس در حوزه های مختلف در راستای ارتقای سلامت و روانشاسی اجتماعی خدمات رسانی می کند.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت:جهان امروز با توجه به رشد جامعه در حوزه های مختلف اجتماعی،صنعتی و...با این رشد و توسعه عجین شده است و به همان ترتیب کاهش استرس و اضطراب از اهمیت بالایی برخوردار است که 150 شاخه تخصصی مختلف در تحقق کاهش مشکلات جامعه گام بر می دارد.

آرام با تشریح فعالیت های مرکز مشاوره و روانشاسی آمورش مهارت زندگی ،آموزس پیش از ازدواج و آموزش رفتارهای جرات مردانه را از جمله فعالیت های بهزیستی عنوان کرد.

وی افزود:اینگونه خدمات مشاوره ای برای کسانی که دچار مشکل بوده و یا در معرض آسیب قرار دارند انجام می گیرد.

آرام با یادآوری اینکه بهزیستی نخستین نهادی بود که موفق به دریافت مجوز برای روانشاسی و خدمات مشاوره ای دریافت کرد ادامه داد: با دریافت مجوز این نهاد خدماتی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی ،درمان اعتیاد و توانبخشی خدمات مناسبی را انجام داده است.

وی با اعلام اینکه شمار مراکز مشاوره در سال94 را 73 مرکز بوده است که این تعداد ازسال 94 تا سال گذشته به 146 مرکز افزایش یافته است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه 55 هزار نفر در سال 95 از خدمات حضوری این مرکز بهره مند شده اند،گفت: این تعداد مشاوره حضوری در سال 96 به 103 هزار نفز افزایش یافت.

وی به خدمات تلفنی 1480 بهزیستی اشاره کرد و گفت:30 هزار تماس تلفنی در سال 92 به این شماره گرفته شد که این این تعداد تماس در سال 95 به 59 هزار تماس افزایش پیدا کرد.

آرام به عملکرد اورژانس اجتماعی و خدمات مشاوره ای اشاره کرد و از فعالیت 18 مرکز اورژانس اجتماعی در استان مازندران خبر داد.

وی به خدمات تلفنی 123 بهزیستی اشاره کرد و افزود:6 هزار 800 نفر در سال 92 با این سامانه تلفنی تماس گرفتند.

آرام ادامه داد:این تعداد در سال 96 به بیش از 37 هزار تماس اضافه شد که رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

آرام بیان کرد:در حال حاضر دانش و آگاهی مردم نسبت به مسائل پیرامون افزایش یافت به همان ترتیب ارتقای سلامت و روان نیز افزایش پیدا کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز