خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

برنامه ششم توسعه به سلامت اجتماعی توجه ویژه ای شده است/سازمان بهزیستی کشور متولی سلامت اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۸۸۹

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:برنامه ششم توسعه به سلامت اجتماعی توجه ویژه‌ای شده است تا شاهد جامعه ای سفید و عاری از آسیب ها باشیم.

به گزارش ایلنا از ساری،انوشیروان محسنی بند پی صبح امروز در نخستین جشنواره رواشناسی و مشاوره استان مازندران که در سالن سینما سپهر ساری برگزار شد به افزایش خدمات بهزیستی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت:  برنامه ششم توسعه به سلامت اجتماعی توجه ویژه ای شده است تا شاهد جامعه ای سفید و عاری از آسیب ها باشیم.

وی افزود: هر نوزادی که در خانواده متولد می شود از همان ابتدا با استرس و اضطراب مواجه می شود بر لزوم برنامه ریزی برای کاهش آسیب ها در جامعه تاکید کرد.

معاون وزیر تعاون گفت:سازمان بهزیستی کشور متولی سلامت اجتماعی است تا بهره مندی افراد جامعه را از سلامت اجتماعی و روانی را فراهم کند.

وی به افزایش سن ازدواج اشاره و آن را یکی از مشکلات اجتماعی برشمرد و افزود: از سال 90تا 95 ،6 ماه به میانگین سن ازدواج مردان و 4 ماه به میانگین سن ازدواج زنان افزوده شده است.

محسنی  با اشاره به برخی از مشکلات اجتماعی گفت: درصد بالایی از عوامل بروز بیماری ها به مسائل انسانی، اجتماعی و... بر می گردد و سن و جنسیت در بروز بیماری های روحی و روانی نقش موثری دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اوضاع اقتصادی را موثر در افزایش بیماری های روحی و روانی موثر دانست و عنوان کرد: سازمان بهزیستی کشور به سلامت اجتماعی نگاه سیستمی و علمی دارد و سلامت اجتماعی در برنامه ششم برای اولین بار به عنوان سفیدجامعه مدنظر قرار گرفت.

وی بهبود وضعیت سلامت در جامعه و کشور را نخستین راهبرد عنوان کرد و بر توجه نظام سلامت و اجتماع تاکید کرد.

محسنی ادامه داد:وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و ... باید بستری مناسب برای سلامت اجتماعی تهیه و تدوین کنند.

وی با اعلام این مطلب افزود:  ما باید راهبردهایی را اتخاذ کنیم تا نسبت به شناسایی به موقع و کاهش روند افزایش بیماری ها اقدام مناسب اتخاذ شود.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان بهزیستی کشور ارتقای سلامت روان در گروههای هدف جامعه از مهمترین برنامه ها است و بررسی ها نشان می دهد که زنان بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی هستند و باید با آموزش های مرتبط و ارتقای وضعیت اقتصادی، شرایط موجود را بهبود بخشید.

وی با اشاره به فعالیت دو هزار مرکز مشاوره در سطح از جمله آموزش ارتقای سلامت جامعه اظهار داشت: استان مازندران از جمله استان هایی است که در ارزیابی عملکرد روانشناسی و روانشناختی جزء استانهای برتر در کشور محسوب می شود.

وی افزود:بر اساس آمار شیوع شناسی سال 90 بیش از 23.4 درصد از افراد جامعه دچار نوعی اختلالات روانی بودند در حال نیز 350 میلیون نفر از جمعیت دنیا دچار این نوع اختلال هستند که 50 درصد آن به عوامل محیطی و 32 درصد به سوء تغذیه  و مصرف مواد مخدر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز