خبرگزاری کار ایران

دبیر یادواره شهدای ارتش مازندران خبر داد:

نخستین یادواره شهدای ارتش و آیین نکوداشت مقام سرباز

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۸۶۹

دبیر یادواره شهدای ارتش مازندران از نخستین یادواره شهدای ارتش و آیین نکوداشت مقام سرباز خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، قاسم رحیمی صبح امروز در نشست خبری هماهنگی نخستین یادواره 3 هزار و 300 شهید ارتش و آیین نکوداشت مقام سرباز در مازندران اظهار داشت: این یادواره در 6 اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مصلای جویبار با حضور نماینده ولی فقیه در ارتش، ریاست عالی سازمان بنیاد شهید و معاون رییس جمهور همچنین به همت تیپ 230 گرگان، خانه سرباز ایران، بنیاد شهید، شهرداری و شورای شهر و هیات رزمندگان جویبار برگزار می شود.

وی افزود: علت برگزاری این یادواره در جویبار به این علت است که هم سازمانها و نهادهای جویبار داوطلب برگزاری این مراسم در جویبار بودند و اعلام آمادگی کردند و دلیل آغاز این یادواره از مازندران نیز این بود که در استان یگان نداریم در حالیکه شهدای زیادی داریم و نتوانستیم دیدار زیادی با خانواده شهدای ارتش داشته باشیم و علاوه بر آن در مازندران به نسبت جمعیت، شهدای زیادی داریم.

دبیر یادواره شهدای ارتش و آیین نکوداشت مقام سرباز در مازندران گفت: دو فرمانده لشکر به نامهای شهید آب شناسان و نیاکی از خطه مازندران برخاستند که از شهدای شاخص ارتش هستند.

رحیمی افزود: در کشور 540 خلبان ارتش داشتیم که 360 تن از آنها به شهادت رسیدند و تعداد قابل توجهی از خلبانان از شهدای مازندران هستند و همه اینها از دلایل برگزاری نخستین یادواره شهدای ارتش در مازندران است.

مدیرعامل خانه سرباز صلح ایران با بیان اینکه سربازان در تمام عملیاتهای آفندی و پدافندی حضور داشتند، ادامه داد: حدود 3.5 میلیون سرباز در دوران دفاع مقدس داشتیم که 2.5 میلیون نفر در ارتش خدمت می کردند و بقیه آنها پاسدار وظیفه در سپاه، وزارت دفاع و ژاندارمری بودند.

وی گفت: نقش این سربازان، زیاد در جنگ دیده نشده است و برخی از سرداران معتقد هستند که نقش خیلی از ارتشیان نیز در جنگ دیده نشده است.

رحیمی ادامه داد: هویت بخشیدن به نقش سرباز است که همایشهای تکریم از آنها را برنامه ریزی کردیم و 9 همایش دیگر داریم که همایش نخست 6 اردیبهشت ماه در مازندران و دومی 29 اردیبهشت ماه در تهران با عنوان "فردوسی شکوه ایران" و سپس در اصفهان، تبریز، فارس، مشهد و کرمانشاه را داریم.

دبیر یادواره شهدای ارتش و آیین نکوداشت مقام سرباز در مازندران اظهار کرد: 252 شهید پایور و 2 هزار و 793 شهید سرباز وظیفه در مازندران در طول هشت سال جنگ تحمیلی داشتیم و یادواره 3 هزار و 300 شهید سرباز استان با احتساب شهدای ژاندارمری است.

 مدیرعامل خانه سرباز صلح ایران بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی 46 هزار سرباز نیروی زمینی به شهادت رسیدند که 36 هزار شهید سرباز وظیفه بودند.

رحیمی افزود: برای سالهای آینده نیز هر شهرستانی از مازندران که داوطلب میزبانی باشد، پذیرا هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز