خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

14 پروژه بهداشتی درمانی در هفته سلامت افتتاح می شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۸۷۲

رئیس دانشگاه علوم پرشکی مازندران گفت: 14 پروژه بهداشتی _درمانی در متراژ سه هزار و 500 متر مربع با ارزش ریالی هشت میلیارد تومان در هفته سلامت افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا از ساری،سیدعباس موسوی صبح امروز در نشست با خبرنگاران با تشریح عملکرد دانشکاه علوم پزشکی مازندران در سال 96 اظهار کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه ی سلامت در راستای طرح تحول سلامت از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به فعالیت 24 بیمارستان دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ضریب اشغال 73 درصدی تخت های بیمارستانی خبر داد و افزود:253 هزار و 229 نفر سال 96 در این بیمارستان ها بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با مهم بر شمردن ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین گفت:تعداد زایمان های طبیعی در بیمارستان های دولتی استان در سال 96  نسبت به مشابه سال قبل از آن 10 درصد افزایش داشته است و این میزان نسبت به نرم کشوری 3 درصد بوده است.

وی با اعلام این خبر ادامه داد:در همین راستا تعدادی بلوک زایمانی در 6 مرکز درمانی استان تکمیل و تجهیز شده است.

موسوی ارتقای هتلینگ بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه را از دیگر عملکرد های این دانشگاه برشمرد و اعتبار تخصیصی آن را 53 میلیارد و 700 میلیون تومان در 23 بیمارستان استان اعلام کرد.

وی با اشاره به راه اندازی ،توسعه و بهینه سازی اورژانس در برخی از بیمارستان های مازندران از راه اندازی اورژانس بیمارستان رازی قائمشهر و امام رضا آمل در سال 96 خبر داد.

موسوی همچنین از راه اندازی 110 تخت ویژه طی طرح تحول سلامت در سال گذشته خبر داد و گفت:از این میزان 10 تخت مربوط به بیمارستان امام خمینی ساری بوده است.

وی به فعالیت 84 پایگاه اورژانس 115 اشاره کرد و 31 پایگاه شهری ،52 پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی به بیماران استان خدمات رسانی می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از خدمات دهی 136 دستگاه آمبولانس،2 دستگاه موتورلانس در استان خبر داد.

وی متوسط زمان رسیدن آمبولانس به بالین بیمار در شهرها 7 دقیقه و 25 ثانیه و جاده ای را 12 دقیقه و 30 ثانیه اعلام کرد.

موسوی با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در طرح نوروزی ،18 هزار و 190 نظارت بر اماکن عمومی و کشف و معدوم سازی حدود 10 تن مواد غذایی فاسد شده را از اقدامات این دانشگاه از ابتدای طرح نوروزی تا پایان این طرح در بیست وهفتم 97 برشمرد.

وی شمار ماموریت های تصادفی و غیر تصادفی اورژانس 115 در طرح نوروزی را هشت هزار و 592 مورد اعلام کرد و گفت:در همین بازه زمانی 330 هزار ویزیت سرپایی انجام گرفت که از این میزان صد هزار ویزیت در حوزه ی معاونت بهداشتی و مابقی در اورژانس ها بوده است.

موسوی همچنین از سه هزار و 448 مورد جراحی در طرح نوروزی خبر داد و گفت: دو هزار 58 تصادفی در همین بازه زمانی به بیمارستان های استان مراجعه کردند.

وی ادامه داد: حجم ارائه خدمات در این ایام با وجود مراجعات سرپایی، بستری و دیگر اقدامات در مجموع با ارزش ریالی 85 میلیارد تومان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: 14 پروژه بهداشتی _درمانی در متراژ سه هزار و 500 متر مربع با ارزش ریالی هشت میلیارد تومان در هفته سلامت افتتاح خواهد شد.

وی همچنین از اضافه شدن 2 ردیف بودجه ای مستقل در سال جاری و تخصیص آن به مبلغ یک میلیارد  تومان به دو پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و ادامه داد: در بودجه های هزینه ای این دانشگاه هم در سالجاری21.5 درصد رشد داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز