خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران خبر داد:

کاهش 17 درصدی فوتی تصادفات درون شهری

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۴۵۷

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از کاهش 17 درصدی تصادفات منجر به فوتی درون شهری در مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،سرهنگ مهدی باقری در ستاد اجرایی خدمات سفرمازندران در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر فرهنگ مردم، فرهنگ مسافران و اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی را عامل این کاهش عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به حجم ورود مسافرین به مازندران در فواصل مختلف سال بویژه ایام نوروز جلسات مختلفی با دستگاه‌های اجرایی و خدماتی قبل از تعطیلات نوروز انجام گرفت تا زمینه رضایتمندی مسافران در مازندران فراهم شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: ایجاد آرامش و امنیت روانی برای شهروندان در سفرهای نوروزی از مطالبات به حق مردم است و برنامه‌ریزی دقیق و حضور هدفمند پلیس‌راه و راهور در حوزه‌های ماموریتی زمینه پیشگیری از حوادث و تصادفات رانندگی و همچنین جلب رضایت‌مندی مردم و مسئولین را فراهم می‌کند.

وی به خدمات پلیس راهور به مسافران نوروزی در جهت افزایش انضباط ترافیکی اشاره کرد وافزود: بازگشایی 2.5 کیلومتری در محورسرخ کلای زیرآب با توجه به حجم تردد وسایل نقلیه در محور قائمشهر - تهران موجب کاهش بارترافیکی در این مسیر شد ضمن اینکه این محور در مدت مشابه سال گذشته گاهی با 10 کیلومتر ترافیک هم مواجه می شد.

وی ادامه داد: بخش دیگرازمحور ترافیکی جاده قائمشهرتقاطع کمربندی بود که با انسداد ورودی خیابان ساری به شیرگاه توانستیم حجم ترافیک در حوزه درون شهری را کاهش دهیم.

باقری بازگشایی پل همسطح در میدان جانبازان قائمشهرکه پیش از این یکی از نقاط کور و حادثه خیز محسوب می شد را از اقدامات دیگر درجهت تسهیل در تردد وکاهش بار ترافیکی عنوان کرد و افزود: با بازگشایی این پل نقطه حادثه خیزو ترافیک زا  شناسایی وحذف این نقاط در دستور کارقرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه جاده ساری- قائمشهر بر اساس آمار چهارمین محور پرتردد در کشوربه شمار می آید،گفت: اگر بازگشایی در این مسیر اعمال نمی‌شد مسیر میدان امام تا میدان جانبازان با بار ترافیکی مواجه می‌شد و نارضایتی مسافران و مردم را به همراه داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران به شناسایی 96 نقطه حادثه خیز درون شهری مازندران اشاره کرد و افزود: با راهکارهای صورت گرفته بخش عمده ای از این نقاط حادثه‌خیز برطرف و بخشی‌ دیگر نیز از سوی شهرداران اقدام شد که تا به امروز هیچ  نقطه حادثه‌خیز در استان وجود ندارد.

وی شمار فوتی‌های درون شهری استان را از 25 اسفند تا روز گذشته را 5 نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین تصادفات مربوط به ساعات پایانی شب یا اوایل صبح است.

باقری با اعلام این خبر افزود: همه ی متوفیان بومی بودند که از این تعداد سه نفر عابرین پیاده دارای شرایط سنی بالای 60 سال بود که درحین گذر از عرض خیابان و عدم استفاده از پل عابر پیاده جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران توصیه کرد که افرادی دارای شرایط سنی بالا هستند به هنگام عبور از عرض خیابان حتما فرد دیگری را به همراه خود داشته باشند.

وی شمار فوتی تصادفات درون شهری در فرودین سال 97 را یک نفر اعلام کرد و از همکاری و تلاش پلیس راهور در ایجاد نظم و امنیت در استان خبر داد.

باقری با بیان اینکه پلیس با متخلفینی که مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند با جدیت برخورد می کند ، گفت که پلیس راهور بنرهای هشدار پلیس را در 206 نقطه از استان نصب کرد.

وی بیشترین آمار تصادفی ها را عابرین پیاده اعلام کرد و گفت: در سال گذشته 58 درصد تصادفات درون شهری استان عابرین پیاده بودند.

باقری افزود: برای کاهش حوادث رانندگی شورای شهر، فرمانداران و شهرداران نسبت به خطوط محل عبور عابرین پیاده دقت کافی داشته باشند و پل های عابرین پیاده را به دستگاه‌های الکترونیکی مجهز کنند تا همه‌ی افراد در سنین مختلف از آن استفاده کنند.

وی با علام اینکه بخشودگی جرائم راهنمایی رانندگی از اول فرودین به مدت 6 ماه آغاز شد ازرانندگان خواست تا با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

باقری بیان داشت: نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران با حداکثر توان دراین ایام برای روان سازی ترافیک و تسهیل درعبور و مرور فعالیت می کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: 85 دستگاه دوربین کنترل نظارت در شهرهای استان نصب شده است.

طرح نوروزی از 24اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا 17فروردین ماه جاری ادامه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز