خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش :

توسعه کشوردر گرو توسعه آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۰۵۴

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تنها مسیر توسعه‌ یافتگی سرمایه‌های انسانی و توسعه همه‌جانبه جامعه از توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش می‌گذرد.

به گزارش ایلنا از ساری،علی الهیار ترکمن در آیین معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران که در باشگاه فرهنگیان شهرستان ساری توسعه و پیشرفت هر کشوررا نیازمند برخوردار بودن از انسان‌های پیشرفته دانست و گفت: جامعه‌ای که از انسان‌های توسعه‌ یافته برخوردار نباشد، نمی‌تواند در ابعاد دیگر توسعه یابد. توسعه ابعاد انسانی و اجتماعی زیربنای توسعه اقتصادی و سیاسی است.

وی با اشاره به نظریه‌های اقتصادی که اصالت و ماهیت آن را به توسعه انسان‌ها ربط می‌دهند، افزود: هرچه انسان‌ها توسعه ‌یافته‌تر باشند و جامعه از سرمایه‌های انسانی بیشتری برخوردار باشد، به دنبال آن کشور از توسعه بیشتری برخوردار خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش در توسعه سرمایه انسانی حرف اول را می‌زند، گفت: مدرسه کودک را از خانواده تحویل می‌گیرد و در همه‌ی ابعاد مشارکت مؤثر می‌دهد.

الهیار ترکمن با تأکید بر اینکه آموزش و پرورشی می‌تواند در این میان نقش‌آفرین باشد که رابطه تعاملی با سایر نهادها و دستگاه‌ها داشته باشد،افزود:با توجه به این موضوع می توان  بر تبیین درست استراتژی‌ها چه در سطح اداری و چه در سطح آموزشی و برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح صحه گذاشت.

وی افزود: آموزش و پرورش امروز با توجه به تحولات همه‌ی دوران‌ها، در فرایند تعامل مشترک در توسعه کشور با مشکل مواجه شده است.

الهیار ترکمن آموزش و پرورش را یک ابربخش خواند و گفت: کار آموزش و‌پرورش تمام کشور را در برمی‌گیرد و جامعه هدف آن کل کشور است و از این رونیاز به تفکر سیستمی دارد.

معاون توسعه وزارت آموزش و‌پرورش با بیان اینکه تفکر سیستمی، راه‌حل‌های اساسی را جستجو می‌کند، افزود: تفکر سیستمی بر معلول‌ها متمرکز نیست و علت‌ها را می‌شناسد.

وی افزود: اگر تفکر سیستمی حاکم شود، نگاه‌های سلیقه‌ای حذف می ‌شود و همه‌ی حرکات در جهت حل مسئله قرار می‌گیرد.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه طبق اسناد بالادستی راه و مسیر مشخص است، یادآور شد: لازم است در سه سال باقی ‌مانده از دولت تدبیر و امید مانده است، وارد فاز احرایی شویم و این شاه‌کلید نظر وزیر آموزش و پرورش است.

وی تأکید کرد: اکنون زمان اجرا زمان وارد شدن به بحث‌های برنامه‌ ریزی برای توسعه است.

الهیار ترکمن حذف آزمون‌های دوره ابتدایی و حذف آزمون مدارس سمپاد در دوره اول متوسطه را در همین راستا دانست،

وی اظهار امیدواری کرد که با مدیریت عسگری نیکزاد و درایت تمامی فرهنگیان و مجموعه شورای معاونان اداره کل آموزش و‌پرورش و مسئولین شهرستان‌ها و مناطق مازندران، آموزش و پرورش مازندران فرآیند توسعه بیشتر را با موفقیت طی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز