خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

جوانان بیشترین مصدومان چهارشنبه آخر سال هستند/استقرار 16 ایستگاه سلامت برای خدمات دهی به مسافران نوروزی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۴۴۱

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:بیشترین مصدومان چهارشنبه اخر سال نوجوانان و جوانان هستند.

به گزارش ایلنا از ساری،دکتر حامد روحانی زاده صبح امروز در نشست با خبرنگاران با محوریت طرح سلامت نوروزی با اشاره به آسیب های چهارشنبه آخر سال تاکید کرد : خانواده‌ها با آگاهی‌دهی به جوانان و نوجوانان خطرات ناشی از آسیب‌های چهارشنبه‌ آخر سال را به حداقل برسانند.

وی افزود: در سال 94 ،حدود 61 مصدوم و سال 95 با روند رو به افزایشی 97 نفر مصدوم ناشی از حوادت چهارشنبه سوری داشته ایم.

معاون درمان دانشگاخ علوم پزشکی مازندران بیشترین مصدومین را مرد و میانگین سن آنان را 10 تا 20 سال عنوان کرد.

روحانی زاده به وجود 88درمانگاه خصوصی شبانه روزی و 100 درمانگاه معین بهداشت اشاره کرد و گفت: درمانگاه های خصوصی و مراکز بهداشتی موظفند در ایام نوروز با تمام امکانات فعال باشند .

وی با اعلام اینکه 16 ایستگاه سلامت در مازندران به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کند،ادامه داد: سالانه 2 و نیم میلیون نفر از اورژانس های استان خدمات می گیرند.

روحانی زاده گفت: همچنین یک فروند بالگرد و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس با استقرار در محورهای اصلی استان به مسافران جاده ای و مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی خدمات می دهد.

وی ادامه داد:در ایام تعطیل نوروزی به دلیل حجم زیاد مسافران و مراجعه به مراکز درمانی مقرر شد تا بخش های خصوصی درمانی نیز در این رابطه همکاری لازم داشته باشند.

روحانی زاده از معدوم سازی 10 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سال 96 در مازندران خبر داد و گفت:این میزان نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

وی برنظارت مواد غذایی در استان اشاره کرد و افزود: در سال 96 ،حدود 15 هزار اماکن مواد غذایی بازدید شد که از این تعداد 37 مورد تعطیل و برخی به تعزیرات معرفی شدند.

روحانی زاده ادامه داد: در شهرهای بزرگ استان حداکثر دو داروخانه به صورت شبانه روز دایر است ،در دیگر شهرها نیز یک داروخانه شبانه روزی دایر و آماده خدمات دهی است.

وی افزود: 24بیمارستان دولتی، 5 بیمارستان تامین اجتماعی،8 خصوصی و 2 بیمارستان نیروهای مسلح استان نیز در ایام نوروز و تعطیلات آمادگی دارند تا به مردم استان، مسافرین و گردشگران خدمات رسانی کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سامانه کشوری 190 وزارت بهداشت و درمان نیز جهت دریافت شکایات مردم در حوزه بهداشت و درمان آمادگی دارد ضمن اینکه با توجه به قابلیتی که این سامانه دارد تمامی درخواست ها و شکایات قابل پیگیری است.

وی افزود:اپلیکیشن هایی هم توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه های همچون طول و عرض جغرافیایی استان، بسته های آموزشی و بهداشتی تهیه شده که در اختیار کمیته های ستاد تسهیلات سفر استان قرار می گیرد .

روحانی زاده تعداد فوتی های تصادفات رانندگی در نوروز 95را 26نفر اعلام کرد و افزود: با کاهش 58درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی، 11 نفر در نوروز 96جان خود را از دست دادند.

دبیر ستاد سلامت مازندران معاون ، گفت: شماره 33360000 ستاد فرماندهی مدیریت بحران و شماره 33044013 دارو غذا در اختیار مردم است که در صورت مواجه شدن با مشکل در حوزه سلامت تماس بگیرند.

وی افزود: شرایط برای پذیرش بیماران خاص نیز مهیا است، در عید سال گذشته 500 بار دیالیز برای مسافران در تمام مازندران انجام شده است، بیماران هموفیلی باید کارت داروی خود را به همراه داشته باشند ضمن اینکه این بیماران باید بسیار از سوی همراهان تحت مراقبت باشند.

وی  با اشاره به اینکه برای سلامت شناگاه‌ها نیز بازرسی‌های میدانی انجام می‌شود، گفت: در سال 96، هشت هزار و 554 مورد بازرسی با هدف اطمینان از سلامت آب آشامیدنی انجام گرفته و در سال‌جاری نیز ادامه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز