خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

مدیران دستگاه های اجرایی بر انجام وظایف درست کارکنان نظارت کنند/ لزوم افزایش سهم بانوان در مدیریت استانی

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۱۴۴

استاندار مازندران گفت: مدیران دستگاه های اجرایی به اهمیت انجام درست وظایف کارکنان نظارت کنند.

محمد اسلامی عصرامروز در جلسه شورای اداری مازندران با بیان اینکه بالابردن قدرت پاسخگویی برای حل مشکلات با حداکثر کیفیت از خواسته های از مسئولان خواهد بود اظهار داشت:تعیین و تکلیف پروژه های نیمه تمام در دستور کار مدیران در سال 97 قرار گیرد.

وی با تاکید برهمگرایی و هماهنگی بین مسئولان، خواستار تدوین برش استانی برنامه های سال 97 در شهرستان ها شد و برنامه محوری را بین دستگاه ها یک اصل مهم و ضروری برشمرد و گفت: پروژه ها و محورهای اصلی محرک اقتصادی را در استان باید شناسایی و اجرایی کنیم.

اسلامی با اعلام اینکه رتبه نخست نرخ نفوذ اینترنت به مازندران اختصاص یافته است ، گفت: با توجه به چنین امکاناتی از این ظرفیت و پتانسیل برای اشتغالزایی آی تی به اندازه کافی استفاده نشده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه دردنیای امروز فضای کسب و کار به صورت دور کار و استفاده از زیر ساخت های اینترنتی است،افزود: با چنین شرایطی جوانان دیگر به دنبال استخدام نباشند و با استفاده از ظرفیت و توانمندی های خود و برخورداری از تسهیلات ، اشتغالزایی خوبی را برای خود رقم بزنند.

وی بابیان اینکه پروژه های دارای ردیف و اعتبار باید با پیگیری مستمر به سرانجام رسد، افزود: با کاهش تصدی گری دولت و فرصت به بخش غیر دولتی باید از زیر ساخت و بسترهای موجود در مازندران برای اشتغالزایی وایجاد کسب و کارهای نوین بهره گیری کرد.

اسلامی از راه اندازی سامانه روستا کالا در مازندران خبر داد و گفت: روستاییان می توانند با استفاده از این سامانه کالاهای تولیدی خود را به صورت اینترنتی فروش برسانند که بانوان توانمند مازندرانی می توانند با استفاده از اسن ظرفیت در ایجاد اشتغال نیز نقش آفرین باشند.

وی از ثبت 3هزار و 700تقاضا برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا خبر داد و گفت: با اشاره به درپیش بودن سال جدید گفت:نیمی از تقاضا مربوط به حوزه ی دامداری است.

استاندار مازندران بر تکریم ارباب رجوع در محیط اداری و نظارت بر سیستم اداری از سوی مدیران تاکید کرد و افزود:برخورد تند و عدم پاسخگویی به ارباب رجوع زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی در مواجهه با ارباب رجوع آستانه صبر و تحمل خود را افزایش دهندبر اهتمام جدی در این امر تاکید کرد و گفت:اجازه ندهیم مطالبات مردم در دستگاه های اجرایی انباشته شود.

اسلامی با اشاره به تاکیدات دولت در جهت بکارگیری و استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان ،افزود: ضرورت دارد تا سهم مدیریتی زنان را در دستگاه های اجرایی استان افزایش دهیم.

مقام عالی دولت در استان از بیکاری به عنوان دغدغه بزرگ خانواده ها یاد کرد و ادامه داد: بیکاری با حرف و شعار حل نمی شود بلکه با فکر و برنامه قابل رفع خواهد بود.

اسلامی افزود:ور جهت ایجاد اشتغال تسهیلات ارزان قیمت به میزان یکهزار و 100میلیارد تومان در سال جاری پیش بینی شده است.

وی گفت: مرکز دیتا هر دستگاه اجرایی باید توسط کارشناسان همان دستگاه اجرایی به درستی بارگذاری شود تا فرایند الکترونیکی ارائه خدمات نوین به مردم عملیاتی شود.

وی از تصویب 12 محور برای توسعه و شتاب بخشی به توسعه اقتصاد استان خبر داد و اظهار داشت: نقش آفرینی  و هم افزایی دستگاه ها نکته کلیدی این محورها است تا بتوانیم این پروژه ها را به ثمر رسانده و با معضل بیکاری مقابله کنیم.

اسلامی گفت:در ایام نوروز نظارت بر بازار و قیمت ها توجه اساسی صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز