خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ( ره )مازندران:

مردم شریک راهبردی کمیته امداد برای خدمت رسانی به محرومان هستند

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۸۷۰

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی( ره) مازندران گفت:مردم شریک استراتژیک و راهبردی کمیته امداد برای خدمات رسانی به محرومان هستند.

رضا نوروزی جعفری صبح امروز در نشست با خبرنگاران که به مناسبت 14 اسفندسالروز تاسیس کمیته امداد  و هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد ،اظهار داشت: خدمت به نیازمندان و ترویج فرهنگ انفال،نوعدوستی از مهمترین اهداف کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه توانمند سازی جامعه هدف در همه ی ابعاد را از جمله فعالیت های این نهاد دانست و افزود:ایجاد سرمایه اجتماعی در جامعه از عوامل مهم در شاخص سرمایه اجتماعی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی( ره ) مازندران یکی از اقدامات این سازمان را برگزاری جشن تولد جامعه هدف با محوریت استراتژی لبخند بر لبان یتیم نام برد و گفت: هر چقدر  بتوانیم اقشار ضعیف و ناتوان جامعه را توانمند کنیم و از درد و رنج آنها بکاهیم مشمول رحمت و توجه خداوند قرار خواهیم گرفت.

وی با تاکید بر نقش کمیته امداد در ایجاد و ارتقای سرمایه اجتماعی در جامعه، افزود: این کمیته به عنوان یک نهاد عام المنفعه مردم را شریک استراتژیک و راهبردی خود می‌داند.

نوروزی این نهاد حمایتی در حوزه خدمت به فقرا  و جامعه هدف تلاش میکند ،گفت:سبک زندگی در جامعه بر روی محیط زیست اثر می‌گذارد و یکی از مهمترین و اساسی ترین عوامل تهدیدزا در جامعه آه ایتام و عدم رضایتمندی آنان است.

وی ادامه داد: مدیر کل کمیته امداد مازندران با اعلام اینکه چهار هزار و 500 خانوداه در خانه های استیجاری به سر می برند ،افزود:8هزار از مددجویان تحت پوشش کمیته امداداستان در مسکن غیر مقاوم ساکن هستند.

وی تعداد مستمری بگیران کمیته امداد استان را از ابتدای سال 63 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد:اکنون این میزان به 52 هزار مستمری بگیر کاهش یافته است.

نوروزی با اشاره به اینکه سال گذشته 400 باب مسکن در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار گرفت ،افزود:امسال تعهد ما ساخت 380 باب مسکن است که خوشبختانه با همت کمیته امداد مازندران 500 باب آن در حال ساخت است.

وی  با اشاره به اینکه شناسایی کودکان دچار سوءتغذیه توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود ادامه داد:یکهزارو 520 کودک دچار سوتغذیه در استان وجود دارد و این نهاد کمک‌های حمایتی در قالب سبد کالا ارائه می‌دهد.

نوروزی افزود:60 پایگاه نیکوکاری در سطح استان در نوروز 97 در استان برپا می شود.

وی از زنانه شدن فقر در سطح کمیته امداد خبر داد و گفت :با توجه به کاهش سن طلاق بالا بردن انگیزه ازدواج مجدد مددجویان کمیته امداد مازندران و پرداخت تسهیلات و بسته تشویقی در دستور کار این نهاد حمایتی قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز