خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

کاهش نرخ زاد و ولد یک چالش مهم در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۱۳۱

استاندار مازندران گفت:کاهش نرخ زاد و ولد را یک چالش مهم در جامعه است

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی ساماندهی و مدیریت آسیب های اجتماعی استان، سرمایه اجتماعی را مهم ترین سرمایه توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: آسیب پذیری این سرمایه موجب خسران است و باید در جهت مصون سازی، ایمن سازی و توانمند سازی جامعه اهتمام ویژه صورت گیرد.

استاندار با اشاره به این که رییس جمهور، سال 97 را سال نشاط اجتماعی قرار دادند، گفت: در سال 97 باید روند دغدغه ها، کاهش یابد و امید و امید افزایی در جامعه، رو به افزایش نهد.

مقام عالی دولت در مازندران، تاکید کرد: باید در جهت افزایش نشاط اجتماعی با اجرای درست و بهنگام برنامه ها اقدام نمود.

اسلامی با اشاره به هجمه های سنگین فرهنگی دشمنان، تاکید کرد: بخش های فرهنگی و آموزشی باید پررنگ تر و قوی تر در مقابله با آسیب های اجتماعی پای کار بیایند.

وی با تاکید بر این که باید سال 97 را با برنامه دقیق و جامع مبارزه با آسیب های اجتماعی آغاز کنیم، تصریح نمود: وضعیت اعتیاد را باید پایش کنیم، راه های نفوذ را ببندیم و هزینه فعالیت افراد در این حوزه را بالا ببریم.

استاندار بر تدوین برنامه جامع مبارزه با آسیب های اجتماعی سال 97 با مشارکت خیرین، ریش سپیدان و معتمدین محلات، نیروی بسیج و مردم تاکید نمود و خاطر نشان ساخت: باید در راستای ایمن سازی و توانمند سازی جامعه با بهره گیری از ظرفیت روحانیون، مبلغان و نهادهای مذهبی تلاش کرد.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به ضرورت انجام کارهای فرهنگی و اثربخش در حوزه آسیب های اجتماعی، بر بارگذاری فضای مجازی و استفاده از این ظرفیت موثر تاکید کرد.

استاندار، کاهش نرخ زاد و ولد را یک چالش مهم برشمرد و اظهار داشت: باید با اقدامات لازم، تهدید نسل را کنترل کنیم.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود راه اندازی و گسترش اورژانس اجتماعی برای مراجعه افراد پیش از اقدام به ازدواج، ایجاد ظرفیتی که روی موضوع آشتی زوج ها کار کند و ارایه مشاوره های پیش از ازدواج به عنوان سه اقدام لازم در راستای پایداری زندگی یاد کرد و گفت: از مساجد باید به عنوان کانونی برای حل و فصل اختلافات زناشویی، ارایه راه حل و حل و فصل مشکلات زوجین بهره گیری شود.

 وی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را اولویت اقدام در این حوزه برشمرد و افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی باید کار واقعی و موثر انجام داد و خیلی به آمارهای صرف اکتفا نکرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز