خبرگزاری کار ایران

قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی:

باید افراد جامعه را در حفظ و ارتقای سلامت جامعه درگیر کرد/وزارت بهداشت تنها حدود 25 درصد در حوزه سلامت نقش دارند

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۲۹۶

قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی گفت:باید افراد جامعه را در حفظ و ارتقای سلامت جامعه درگیر کرد.

به گزارش ایلنا از ساری، علی اصغر فرشاد قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی در دومین مجمع استانی سلامت  با بیان اینکه سلامت یک مقوله اجتماعی است، گفت: باید افراد جامعه را در حفظ و ارتقای سلامت جامعه درگیر کرد.

وی بر امر پیشگیری در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: کار خیر تنها دست مسکینی گرفتن نیست بلکه سیاست گذاری برای مسکین نشدن افراد است و این مسئله در حوزه سلامت نیز پیشگیری از بیماری ها است.

قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی با بیان اینکه سلامت تنها بعد جسمی نیست، ادامه داد: براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت سلامت در ابعاد مختلف روانی، اجتماعی، جسمی و معنوی می باشد.

فرشاد با بیان اینکه 10 درصد سلامت افراد به ژن و 15 درصد به ارائه خدمات بهداشتی است، اظهار کرد: وزارت بهداشت تنها حدود 25 درصد در حوزه سلامت نقش دارند مابقی برعهده سایر دستگاه ها و ادارات است.

وی بر کاهش نابرابری ها به منظور تحقق عدالت در قالب پوشش همگانی سلامت تاکید کرد و افزود: بند 2 و 11 سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بر سلامت تاکید شده است که نشاندهنده اهمیت سلامت افراد جامعه است.

قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت به تشکیل کانون سلامت محور اشاره کرد و افزود: هموطنان باید نسبت به اقدامات مناسب جهت حفظ سلامت جامعه اطلاع پیدا کنند که کانون های سلامت محور در این حوزه نقش ویژه ای نسبت به ارتقای فرهنگ مسؤولیت پذیری افراد جامعه دارد.

 فرشاد مشارکت مردم در تحول سلامت را شعار دومین مجمع ملی سلامت عنوان کرد و افزود: فراهم نمودن امکان مشارکت ساختاربندی، توانمند سازی جوامع محلی، فراهم نمودن زمینه انتقال مسؤولیت ، همکاری مسئولانه همه بخش ها از جمله اهداف مجمع سلامت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز