خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی مراسم ترحیم پدر شهیدان عبوری؛

پدر شهیدان عبوری در زندگی اش با هدف و آرمانش زندگی کرد/ روحیه مجاهدت رمز ایستادگی ملی و عزت ما شده است

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۹۰۴

علی لاریجانی در مراسم سومین روز درگذشت پدر شهیدان عبوری گفت: پدر شهیدان عبوری در زندگی اش با هدف و آرمانش زندگی کرد.

به گزارش ایلنا از ساری،علی لاریجانی  با حضور در مراسم سومین روز درگذشت مرحوم حسن عبوری پدر شهیدان عبوری در حسینیه شاهزاده حسین شهرستان ساری و تسلیت درگذشت پدر شهیدان عبوری گفت: پدر شهیدان عبوری راه درست را تشخیص داد و نوعی زندگی کرد که فرد اثرگذار در جامعه بوده است.

لاهیجانی در ادامه  با اشاره به اینکه پدر شهیدان عبوری در زندگی اش با هدف و آرمانش زندگی کرده است،گفت: خانواده عبوری شهیدپرور و مقاوم بوده و زندگی‌شان از لذایذ دنیوی دور بوده است و بساطی برای زندگی خود تدارک دیده‌اند صرفاً برای آخرت معنوی آنان ترسیم شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: وقتی ما فرزندان خودمان را به جبهه می‌فرستیم و شهدای مدافع حرم داریم برای افراد دنیوی معنای ندارد، زمانی که حضور شهدای مدافع حرم کشور را عطرآگین می‌کردند غربی‌ها می‌گفتند که شما پول می‌دهید، آنها شناخت کافی نداشتند، با این فرهنگ آشنا نیستند و برخی‌ها که می‌فهمند خودشان را به راه دیگر منصرف می‌کنند.

وی در ادامه  با بیان اینکه غربی‌ها با فرهنگ ایثار و شهادت ملت ایران یا آشنا نبوده و یا خود را به بیراهه سوق می‌دهند، گفت: ملت ایران پس از انقلاب دارای یک خصلتی به نام مرگ‌آگاهی شده که این موضوع انسان مؤمن را به پیشرفت می‌رساند.

علی لاریجانی با بیان اینکه انسان مرگ‌آگاه در مقابل معصیت‌ها و سختی‌های زندگی کمر خم نمی‌کند و صبور است، بیان کرد: جامعه مرگ‌آگاه آن جامعه‌ای است که با استقامت بوده و عزت دارد. مسئله مرگ‌آگاهی موضوع مهم در زندگی اسلامی ماست و هر روز باید انسان مؤمن به آن توجه داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهادت و مجاهدت مقوله‌ای اصلی در عزتمندی و استقامت ملت ایران است، گفت: منتظران واقعی امام زمان(عج) باید آماده در رکاب باشند و خود را برای مجاهدت آماده کنند. مجاهدت در متن زندگی انسان وجود داشته باشد چرا که این عامل سبب عزت انسان در جامعه می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران  و علیرغم سختی‌ها و مشکلات ملت ایران پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری سپری می‌کند، گفت: چیزی که باعث ایستادگی ملی و عزت ما شده است روحیه مجاهدت بوده است. کارکرد مجاهدت عزتمندی ملی در جامعه است و باید این فرهنگ همچنان در جامعه ساری و جاری باقی بماند.

وی در ادامه با  بیان اینکه شهیدان عبوری روحیه آگاهی به مرگ و مجاهدت و عزت نفس را در خانواده خود و مردم مازندران تقویت کرده بودند، یادآور شد: روحیه مجاهدت موهبتی بزرگی است که نصیب هر کشوری نمی‌شود و برای کشور عزت‌آفرین است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مسائل بین‌المللی توطئه علیه ایران می‌شود و همچنان ادامه دارد، گفت:‌دشمن به امید داشتن روحیه مقاومت ملت ایران جرأت نمی‌کند به کشور خدشه‌ای وارد کند. دفاع مقدس برای ما ارزشمند بوده و اگرچه در جنگ 8 ساله بیش از هزار میلیارد دلار به کشور ما خسارت وارد شده است ولی دستاورد مهم آن ایجاد روحیه مقاومت و مجاهدت و فرهنگ ایثار و پایداری در ملت ایران بوده است.

لاریجانی تاکید کرد: امنیت پایدار  و عزت ملی و استقلال امروز جامعه به برکت روحیه مقاومت، ایثار و شهادت ملت ایران بوده است.

وی با بیان اینکه دشمنی استکبار خصوصاً آمریکا و اسرائیل با ملت ایران و کشورهای منطقه از شکل پنهان به صورت آشکار درآمده است، افزود: آمریکا دنبال توطئه و مسئله‌سازی در ایران است. کشورهای استعمارگر قلمداد می‌کنند که ایران به دنبال اپراطوری است باید به آنها بگوییم ایران نه تنها به دنبال اپراطوری‌گری نبوده بلکه این دوران به سر آمده است و ملت ایران دنبال حقیقت واقعی حفظ روحیه مقاومت و مجاهدت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به برخی کشورهای منطقه که خود را هم‌پیمان با آمریکا و اسرائیل قلمداد کرده‌اند، گفت: در 40 سال اخیر به شما چه زمانی تجاوز کرده است و خاکی از وطنتان را غصب کرده است ولی متأسفانه برخی از همین کشورهای منطقه به صدام کمک کرده ولی ما تلافی نکرده‌ایم چرا که به دنبال تقویت فرهنگ مقاومت و روحیه اسلامی در کشورهای منطقه هستیم.

لاریجانی افزود: کشورهای منطقه باید بدانند ما همسایه هستیم ولی آمریکا و اسرائیل به دنبال هدف‌های مادی و دنیوی خود هستند می‌خواهند انرژی و منابع را از کشورهای منطقه بگیرند و معتقدند که ایران نقش مهمی در ضربه زدن تروریسم به منطقه داشته و دارد و در  یک کلام بگویم استعمار به دنبال ماجراجویی در منطقه است و نمی‌خواهد تروریسم از منطقه دور شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای در داخل کشور به دنبال حفظ وحدت نیستند و مسئله‌سازی می‌کنند گفت: اختلاف‌نظر نباید تبدیل به دشمنی شود چرا که این اختلاف‌نظر نوعی خیانت به کشور خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید انسجام و اتحاد در کشور ایجاد شود ولی عده‌ای هنرمندانه دنبال تخریب، مسئله‌سازی و اختلاف‌افکنی هستند که راه آنان خیانت بزرگی به کشور خواهد بود.

لاریجانی یادآور شد: در شرایط فعلی که ایران و کشورهای منطقه با هم مواجه هستند حفظ انسجام و وفاق با محوریت ولی‌فقیه امری ضروری و مهم بوده چرا که مظهر وفاق ملی در کشور ولایت فقیه است. ولایفت فقیه محور وحدت کشور بوده و رهبری هوشمند و فرزانه انقلاب سبب ایجاد وفاق و همدلی بین جریانات و گروه‌های مختلف بوده و خواهند بود. وفاق ما باید از یک عمق فکری برخوردار باشد و معارف باید در آن عجین باشد.

وی با اشاره به نقش روحانیت مسلمان در تثبیت پایه‌های انقلاب و پس از آن گفت: متأسفانه اکنون در کشور فضایی ایجاد شده که برخی با ایجاد اختلاف‌افکنی می‌خواهند روحانیت را از مردم جدا کنند و به نوعی دنبال زدن ریشه روحانیت از کشور هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نماد روحانیت و مرجعیت برای حفظ اسلام و وفاق در کشور تلاش می‌کند، اظهار داشت: مسئولان و مدیران کشور باید پندهای رهبری را جدی بگیرند تا مشکلات کشور یکی پس از دیگری رفع شود.

لاریجانی با بیان اینکه مشکلات اساسی کشور در برهه کنونی در حوزه اشتغال و مسائل اقتصادی است، بیان کرد: بخش اعظمی از درآمدهای کشور ناشی از فروش نفت و مالیات‌ها اکنون صرف حقوق کارکنان می‌شود و بخش کمی از آن برای آبادانی کشور هزینه می‌شود. در کشور ما ظرفیت‌های بالقوه فراوانی وجود دارد که باید بالفعل شود و بسترهای آن فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت جهادی که رهبری بر آن تأکید دارند باید جدی گرفته شود گفت: باید نیروی جوان و فعال به کار گرفته شود تا آنان به مرور زمان به مسائل کشور آگاه شوند و با جان و دل برای آبادانی ایران اسلامی تلاش کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی از زباله و پسماند به عنوان دو معضل لاینحل استان های شمالی خصوصاً مازندران یاد کرد و گفت: در بودجه 97 موضوع مدیریت پسماند جدی گرفته شده و اعتباراتی برای آن در نظر گرفته‌ایم تا چهره مازندران از زباله دور شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال مولد و تولید در روستاهای کشور 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات با بهره 6 درصد در نظر گرفته‌ایم، افزود: تا زمانی که تولید در کشور راه نیفتد اشتغال واقعی ایجاد نمی‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز