خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

اقتصاد مقاومتی شاه کلیدتوسعه استان است

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۵۶۸

استاندار مازندران گفت:اقتصاد مقاومتی شاه کلید سیاست و محرک توسعه استان است.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد اسلامی صبح امروز در سیزدهمین جلسه شورای اداری استان اظهار داشت:توسعه استان نیاز به همگرایی دارد و تحقق این امر نیز تلاش مجدانه همه ی دستگاه های اجرایی را می طلبد.

وی بخشی نگری را مغایر با توسعه استان عنوان کرد و گفت:دوره بخش نگری دیگر سپری شده ،حذف بروکراسی  و حمایت و پشتیبانی بایستی در دستور کار دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

استاندار مازندران تاکید کرد:تسهیل گری ،هموار سازی ،حمایت وپشتیبانی از مردم و فعالان اقتصادی وظیفه همه ی دستگاه های اجرایی است.

وی با بیان اینکه موتور توسعه استان باید با ظرفیت مردمی حرکت کند افزود:نتیجه گرایی و حمایت و همراهی همه ی دستگاه های اجرایی در تحقق اهداف حائز اهمیت است .

استاندار مازندران با اعلام اینکه 12 محور سرفصل توسعه در استان مازندران داریم، عنوان کرد: سند سه صفحه‌ای دستگاه‌ها تکمیل کنند و قبل از پایان سال تصویب می‌شود و ملاک عمل همه دستگاه‌ها است.

اسلامی توجه به اقتصاد مقاومتی را شاه کلید سیاست و محرک توسعه استان دانست و ادامه داد:سر فصل های توسعه استان همچون اقتصاد درون زا،مردم نگر و دانش بنیان بایستی با تعامل دستگاه های اجرایی در استان محقق شود.

اسلامی به ظرفیت های اشتغال زایی در استان اشاره کرد وگفت:در حوزه معدن و پالایشگاه شیر کاله که عملیات اجرایی آن شروع شده می تواند در ایجاد اشتغال اثر گذار باشد.

وی افزود:ما بایستی معدل سنی مدیریت کشور را کاهش دهیم و مسیر را برای حضور مدیران جوان و بانوان هموار کنیم و ثابت کنیم که به جوانان اعتماد داریم بر این اساس در انتصابات جدید جوانان را وارد عرصه مدیریت کردیم.

اسلامی بر ضرورت ایجاد راه آهن برقی در استان تاکید کرد و ادامه داد:جاده های استان گنجایش این حجم مسافر را ندارد بنابراین باید مطالعات عمیق زمین شناسی و نقشه برداری در مازندران انجام شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات باید بر اساس مصوبات قانونی فراهم شود، گفت: همه اختیاراتی که در پایتخت بوده به استان‌ها تفویض اختیار شده است.

اسلامی بر تقویت اشتغال روستایی تاکید کرد و افزود: بایدتا سال آینده چهره محرومیت از استان زدوده شود و کاستی های موجود برطرف شود.

وی گفت:دهیاری ها باید کنترل شده و تقویت شوند فرمانداران به نظام بخشداری ها و دهیاری ها توجه کنند، اعتباراتی که به این حوزه ها تزریق می شود صرف زیرساخت ها شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز