خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد:

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 250 امام زاده مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۶۷۲

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری سوگواره یاس نبوی در 250 امام زاده مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،حجت الاسلام ابراهیم حیدری صبح امروز در نشست با خبرنگاران با تشریح سوگواره یاس نبوی ویژه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت:سوگواره یاس نبوی در 250  ویژه شهادت حضرت زهرا(س) با حضور هیات های مذهبی درامام زادگان مازندران برگزار می شود.

وی از برپایی نمایشگاه فرهنگی در 163 بقعه مازندران خبر دادو افزود:مراسم خیمه معرفت با حضور کارشناسان مذهبی اعزامی از قم در امام زادگان مازندران برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه شام غریبان حضرت زهرا( س) در 130 بقعه مازندران برگزار می شود از قرائت خطبه فدکیه در 115 بقعه استان خبر داد.

وی اجرای برنامه "همه واقف باشیم"در 33 بقعه مازندران را شمار برنامه های اوقاف نام برد و ادامه داد:بیش از 50 مسجد توراهی برای تسهیل در اقامه نماز مسافران نوروزی در استان آماده شده است.

حجت الاسلام حیدری از سند دار شدن 17 هزار و 241 رقبه موقوفات در استان خبر داد و گفت:34 موقوفات مجهول نیز در استان شناسایی شد.

وی افزود:948 سند موقوفه به مساحت 16 هزار و 761 هکتار در سال 96 در استان اخذ شده است.

حجت الاسلام حیدری اسکن و بارگذاری موقوفات در سامانه جامع اوقاف را از برنامه های شاخص اوقاف عنوان کرد و گفت:211 هزار و 290 پرونده موقوفات در سامانه جامع اوقاف ثبت شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با مهم بر شمردن فریضه وقف خواستار شد تا مردم برای ولادت های ائمه معصومین و تحصیلات دانشجویان ، دانش آموزان و ازدواج جوانان بی بضاعت وقف انجام دهند.

وی از تشییع پیکر شهدای گمنام مازندران همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از میدان شهدا تا امام زاده یحیی ساری خبر داد.

نوروز رشیدی معاونت حقوقی اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه گفت:یکهزار و 30 سند مالکیت در استان اخذ شد که از این میزان 948 مورد موقوفات و 82 مورد مربوط به بقاع متبرکه بوده است.

وی افزود: این میزان سند نسبت به مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز