خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

پیش بینی 72هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغال سال آینده

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۵۱۲

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از 72هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغال سال آینده در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی امروز در جمع مردم ساری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مازندران گفت: حضور نسل های متفاوت در راهپیمایی 22بهمن قابل توجه است و نباید فراموش کرد که چرا انقلاب کردیم.

علی ربیعی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: امسال باید متفاوت باشد و متفاون خواهد بود ما در آستانه چهل سالگی انقلاب قرار داریم و امسال بسیار مهم است.

وی ادامه داد: عده ای بی شرمانه می گویند اینها نباید جشن 40 سالگی انقلاب را بگیرند دلخوش کردند به نسل های جدید که فکر می کنند این نسل ها ارتباطی با روح و متن انقلاب ندارند اما امروز جمعیت ساری تودهنی بزرگی به آنها زد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسیر ما در انقلاب حرکتی صحیح بود اما عده ای به دلیل برخی مشکلات موجود سعی می کنند آن رژیم منحوس را تطهیر کنند و به نوعی ما ضعف داشتیم که برای نسل هایی که آنروزها نبودند تبیین نکردیم چه بر سرملت ما گذشت.

ربیعی بیان کرد:آن رژیم به هیچ عنوان قدرت تداوم نداشت؛ انقلاب یک حرکت عظیم اجتماعی،یک قاعده طبیعی،یک سنت الهی برای جوامعی است که رژیم های فاسد بر آنها حکومت می کنند و براساس قوانین طبیعی آن رژیم نمی توانست ادامه دهد.

وی با بیان اینکه از این انقلاب مراقبت می کنیم افزود:یادمان نمی رود استراتژی دوستونه و سه ستونه آمریکا در امنیت منطقه متکی بر ایران و عربستان بود امروز ما امنیت منطقه را تعریف می کنیم و مردم منطقه باید مردم را اداره کنند.

این مقام مسءل تصریح کرد: با گوش شنوا نارسایی ها را می شنویم و واقعیت ها را انکار نمی کنیم درد و رنج و غم مردم را می فهمیم؛صورت مسءله ها را پاک نمی کنیم اما معتقدیم ناامیدی در مردم بزرگترین خیانت به جامعه است.

ربیعی گفت:همه چیز برای جهش بزرگ آماده  و ژءوپلوتیک منطقه دست ما است و قادر خواهیم بود به نیاز بازارکار پاسخ دهیم.

وی یادآور شد: ما با رژیم مستبد و خونخواری مواجه بودیم و هیچ حزبی نداشتیم؛احزاب ما را خارجی ها پایه گذاری می کردند حتی برای ازدواج شاه سفارت انگلیس تصمیم می گرفت نصف سناتورها را علم تعیین می کرد و نصف دیگر را دربار اما امروز صندوق رای به مثابه ی ثبات و نظر مردم است   نظر مردم در جامعه تاثیرگذار است.

وزیرکار بر ضرورت تبیین انقلاب برای نسل های جدید تاکید کرد و گفت: امروز ما در سایه مقام معظم رهبری شخصیت جهانی پیدا کردیم و با کمک هم در سایه عقلانیت، سختکوشی، مدارا و با هم بودن می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

ربیعی افزود: انرژی ما در سالهای جنگ تخلیه شد وگرنه انقلاب می توانست به قطب صنعتی و به یک کشور توسعه یافته دست یابد؛ ایران خواهان استقلال است.

وی از پیش بینی اعتبار 72هزار میلیارد تومانی اشتغال برای سال آینده خبر داد و افزود:330میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی،40میلیارد اشتغال کار آفرینی امیدو 750میلیارد اشتغال فراگیر و بیش از یک هزار اشتغال با قیمت ارزان برای مزیت های مازندران  پیش بینی شد که گردشگری،آی سی تی و صنایع جانبی و بسته بندی  از مزیت های استان مازندران هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مازندران باید از مسافرگردی به گردشگری برسد گفت:  2هزار طرح و پروژه بالغ بر4هزار میلیارد تومان در  چهارسال اخیر اجرا شد و بندر امیرآباد بهشهر می تواند بخشی از استان را متحول کند.

ربیعی کاهش فقر مطلق و اشتغال فراگیر خرد را دو برنامه مهم دانست که زیرساخت های آن مهیا است.

وی استان مازندران را استانی مهم برای دولت تدبیر و امید اعلام کرد که دارای ظرفیت صنعتی،کشاورزی، گردشگری و خدمات است و هنوز بخش های زیادی  فعال نشدند.

وزیر کار در پایان گفت: ما باید به اول انقلاب برگردیم؛ استقلال،آزادی،جمهوریت و اسلامیت راه نجات است و ما روی پای خود ایستادن،صندوق های رای،اسلامیت و ارزش هایمان را با هیچ چیزی عوض نمیکنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز