خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از یک واحد بوم گردی در شهرستان عباس آباد

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۷۳۱

یک واحد مسکونی بوم در روستای سی بن بخش مرکزی شهرستان عباس آباد به بهره برداری رسید .

به گزارش به گزارش ایلنا از ساری،، کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در حاشیه این مراسم اظهار داشت؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار مازندران تأکید بسیار زیادی بر اجرای مطلوب طرح توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری دارند و این مهم به صورت بسیار ویژه درحال پیگیری می باشد.

وی افزود: هم اکنون در زمینه بوم گردی به عنوان فعالیتی نوین و جذاب دربسیاری از روستاها رخدادهای خوبی اتفاق افتاده است به طوری که خانه هایی توسط اهالی روستا بازسازی و مهمانپذیر شده اند که نه تنها می توانند گردشگران را پذیرا باشند بلکه تولیدات روستا را نیز عرضه می کنند .

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال مازندران خاطرنشان کرد: با عنایت به شروع اجرای طرح اشتغال فراگیر و طرح توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی مطمئنا شاهد توسعه اشتغال پایدار در استان خواهیم بود.

وی افزود: بیش از 350 میلیارد سهم استان مازندران در طرح توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری می باشد که به صورت مرحله ای ابلاغ خواهد شد.

اصغری ادامه داد: تا کنون بیش از 3 هزار نفر از مردم شریف استان در این طرح ها و در سامانه کارا ثبت نام نموده اند که در حال بررسی در شهرستانها می باشد و بعد از تأیید به استان ارسال خواهد شد.

اصغری با تاکید بر تلاش دولت جهت جلوگیری از انحراف منابع اشتغال، خاطرنشان کرد: قطعا کسانی از تسهیلات اشتغال بهره‌مند می شوند که قواعد و شرایط اعلامی در سامانه را رعایت کنند و توسط دستگاه اجرایی مرتبط با طرح اشتغال، کمیته فنی و موسسه عامل پرداخت کننده تایید شوند.

وی با بیان اینکه از متقاضیان ثبت نام در سامانه کارا درخواست می شود تمام شرایط، بندها و دستورالعمل های اعلامی درج شده در سامانه را با دقت مطالعه کنند تاکید کرد: به دلیل اینکه تسهیلات اشتغال به صورت ارزان قیمت با نرخ سود پایین ارائه می شود بنابراین طبق تجربیات گذشته ممکن است بسیاری از افراد با انگیزه های غیر از اشتغال در سامانه ثبت نام کنند که با همین فرض در عین حال که تلاش شده تسهیلات با کمترین بروکراسی پرداخت شود اما در شناسایی واجدین شرایط سخت گیری خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: هدفمان در اجرای این طرح ها فقط تزریق پول و افزایش میزان پرداختی نیست بلکه در درجه اول میزان و کیفیت ایجاد اشتغال، توسعه و تثبیت اشتغال در روستا و جلوگیری از مهاجرت جوانان بیکار بویژه تحصیلکرده ها میباشد که برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

گفتنی است این واحد مسکونی بوم گردی به مساحت تقریبی 120 متر مربع با هزینه کرد بالغ بر 300 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در روستای سی بن بخش مرکزی شهرستان عباس آباد به بهره برداری رسید .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز