خبرگزاری کار ایران

تاکید رییس کل داد گستری مازندران به دادستان ها؛

با تخلفات زباله برخورد جدی داشته باشید

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۷۰۱

رییس کل داد گستری استان مازندران : دادستانهای استان با ورود به موضوع زباله با متخلفین این امر با جدیت برخورد کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران حجت الاسلام و المسلمین محمد علی تقوی فرد در جلسه شورای پیشگیری استان گفت: در جهان فعلی هر چیزی آثاری دارد؛‌ همانطور که ما انسانها در بین موجودات اثرگذارخواهیم بود و منابع طبیعی ومحیط زیست  تاثیرات مهمی در زندگی انسانها دارد و نباید این منابع حیاطی با غفلت وبی تدبیری  از بین ببریم یا آسیب جبران ناپذیری به آن وارد کنیم ، بلکه باید در نگهداری وحفظ آن کوشا باشیم همانطور که دنیا به این قضیه اهمیت ویژه ای داده است.

این مقام قضایی در ادامه به برخورد قانونی با متخلفین در این خصوص اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف دستگاه قضایی پیشگیری وپیگیری درموضوع حساس محیط زیست ومنابع طبیعی می باشد ودر این راستا موضوع پسماند زباله در دستور کار دادگستری استان قرار دارد.

رییس کل دادگستری استان مازندران درخصوص ساماندهی بازیافت زباله افزود: 3 مرجع در این مورد نقش موثری دارند. یکی از آنها شهرداری ها و فرمانداری هاهستند که نقش مباشر را دارند؛ بطوری که باید زباله سطح شهررا به صورت اصولی جمع آوری و ساماندهی کنند. همچنین محیط زیست باید نظارت کاملی بر این موضوع داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان مازندران در ادامه تاکید کرد: شهرداری ها و فرمانداری ها باید به وظایف خود در قبال تعیین مکان وجمع آوری، حمل وبازیافت زباله به درستی عمل کنند؛ زیرا درغیر این صورت موضوع عنوان مجرمانه داشته ودستگاه قضایی به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد وبا متخلفین به شدت برخورد خواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان مازندران در خصوص نقش دستگاه قضایی استان به خصوص دادستانها افزود: دادستانهای سراسر حوزه های قضایی با ورود به موضوع زباله در حوزه خود با متخلفین وکسانی که منابع طبیعی و محیط زیست را آلوده کرده اند، مطابق قانون برخورد نمایند.

وی تاکید کرد:  پیشگیری و هماهنگی و برگزاری جلسه با استانداری در گام نخست لازم و ضروری است.

حجت الاسلام تقوی فرد گفت: زمانبندی برای حل معضل زباله در استان از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان انجام می شود.

این مقام قضایی در ادامه به مهلت تعیین شده 15 روزه به تمام شهردارهای سراسر استان اشاره و تصریح کرد: ظرف 15 روز شهردارهای سراسر استان در جلسه ای که استانداری تشکیل می دهد در خصوص این معضل توجیه شوند و این مشکل باید ظرف مدت مشخص و معینی حل شود.

رییس کل دادگستری استان مازندران در پایان نقش فرهنگ در میان آحاد مردم جامعه را مهم ارزیابی کرد و افزود: فرهنگ سازی در میان جامعه نقش موثری در پیشگیری از وقوع جرم دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز