خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح کرد؛

پیشرفت های پزشکی پس انقلاب/ افزایش پزشکان حاذق

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۹۲۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما از پزشکان حاذق و توانمند در رشته های مختلف به مراتب بهتر از گذشته برخوردار هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،سید عباس موسوی بعد از ظهر امروز در دیدار با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه با مهم بر شمردن حوزه سلامت و تاثیر آن بر جامعه اظهار داشت:  دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال حاضر از 8 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران قبل از پیروزی انقلاب از پزشکان خارجی با کیفیت نازل برخوردار بوده است افزود: این در حالیست که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما از پزشکان حاذق و توانمند در رشته های مختلف به مراتب بهتر از گذشته برخوردار هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به عملکرد حوزه بهداشت و درمان و تاثیر مثبت آن در جامعه گفت:با وجود چنین ظرفیت در حوزه بهداشت اتفاقات خوبی افتاد و بیش از 20 سال امید به زندگی در افراد افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران همیشه جزء 10 دانشگاه برتر در کشور بوده است،افزود: قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از افراد به دلیل بیماری های واگیر فوت می کردند اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی و گستردگی این حوزه این تعداد افراد به مراتب کاهش یافته است.

موسوی با بیان اینکه نوع مشکلات و سیمای بیماری ها تغییر یافته است ،ادامه داد:در حال حاضر جامعه به سمت بیماری های غیر واگیر از قبیل بیماری های قلبی،دیابت،فشار خون،حوادث رانندگی و روانپزشکی حرکت می کنند .

وی گفت:بسیاری از مولفه های سلامت اجتماعی هستند ،متولی گری 25 درصد از جامعه با وزارت بهداشت و 75 درصد آن بر عهده دستگاه های اجرایی دیگر است و بخشی از آن نیز بر عهده ی روحانیون است تا در پشت تریبون بر این امر مهم تاکید کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزء کلان منطقه یک دانشگاه های علوم پزشکی کشور است ادامه داد:کلان منطقه یک دانشگاه های علوم پزشکی شامل دانشگاه های مازندران،گیلان،گلستان،سمنان ،شاهرود و بابل است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ عملکرد و گستردگی حوزه سلامت از بسیاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور با قدمت دیرینه به مراتب از پیشرفت خوبی برخوردار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز