خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری خواستار شد؛

بازگشت پلاژ شهرداری ساری در جهت استفیای حقوق شهروندان

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۶۳۳

نائب رئیس شورای شهر ساری از صدور سند زمین شهرداری به نام نهاد دیگر انتقاد کردو خواستار بازگشت آن شد.

به گزارش ایلنا از ساری ،علی اکبر زلیکانی در چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه زمینی به مساحت 3.4 هکتاری که بیش از 50 سال در تملک شهرداری بوده اکنون به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره )واگذار شده است در توضیح این مطلب اظهار داشت: این ملک موسوم به پلاژ شهرداری واقع در فرح آباد (دریای ساری) بیش از 50 سال در تصرف شهرداری ساری قرار داشته و سند رسمی مالکیت این ملک نیز به متراژ 33.947 متر مربع به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی وزارت جهاد کشاورزی صادر شده است.

وی افزود:شهرداری ساری به منظور اجرای طرح تفریحی-توریستی بر اساس سند مالکیت اقدام به عقد قرارداد رسمی اجاره ی ملک با دولت جمهوری اسلامی به نمایندگی وزارت جهاد کشاوری نموده که قسمت عمده ای از این طرح اجرا شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت:بر این اساس طبق قرارداد مذکور و به استناد تبصره یک ماده 32 اصلاحی قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها ،سند مالکیت می بایست به نام شهراری ساری منتقل شود.

وی ادامه داد: در این شرایط یک اتفاق خلاف قانون و منافع مردم رخ داده به این نحو که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در اقدامی حیرت آور ضمن شکایت از فردی که هیچگونه سمت و مسئولیتی در عرصه مذکور نداشته ، وی را محکوم کرده و با استفاده از همین رای موفق به اخذ سند مالکیت بر ملک یاد شده گردیده است.

زلیکانی افزود:حال سوال اساسی این است که دادگاه محترم بر  چه اساسی و با استعلام از کدام مرجع قانونی در خصوص ملکی که جزء منابع ملی بوده که پیش از این به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی وزارت جهاد کشاورزی رسما ثبت سند شده و شهرداری ساری نیز طی قرارداد رسمی جهت اجرای طرح متصرف آن بوده مبادرت به صدور رای نموده است؟

وی ادامه داد:اداره ثبت اسناد و املاک هم متاسفانه بدون هرگونه بررسی و توجه به ماهیت امر،در اقدامی کاملا خلاف قانون و مقررات ثبت و برغم وجود سند رسمی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و تصرف 50 ساله شهرداری ،مبادرت به صدور سند دیگری به نام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)کرده که موجب نارضایتی و تضییع حقوق شهروندان و شهرداری گردیده است.

زلیکانی خطاب به رئیس شورای شهر ساری گفت:نظر به اینکه اتفاقات تخلف آمیز فوق در درجه نخست مغایر با مصالح و منافع شهروندان مرکز استان می باشد، خواهشمند است در راستای استیفای حقوق مردم مقرر شود با همکاری دادستانی به عنوان مدعی العموم و سازمان جهاد کشاورزی به نمایندگی دولت جمهوری اسلامی به عنوان مالک رسمی و شهرداری ساری به عنوان متصرف قانونی اقدام شود.

وی ادامه داد :این بفوریت علیه اداره ثبت اسناد و املاک ساری که بدون توجه به سندرسمی موجود به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و تصرف شهرداری ساری اقدام به صدور سند مجدد نموده ،جهت ابطال سند صادره به نام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دادگاه صادرکننده رای دادسرای انتظامی جهت ابطال رای که بر اساس مستندات واستعلامات قانونی نبود،طرح شکایت و مراحل حقوقی آن تا حصول نتیجه پیگیری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز