خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران به مناسبت روز جهانی گمرک در نوشهر؛

ایمنی و امنیت به اندازه سلامت جامعه مهم است

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۸۳۷

استاندار مازندران گفت:مازندران بخشی از کریدور شمال - جنوب و توسعه حمل و نقل از الزامات توسعه استان است.

به گزارش ایلنا از ساری ،استاندار مازندران به مناسبت روز جهانی گمرک در نوشهر ضمن تبریک این روز و ایام الله دهه فجر، سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خاطر نشان ساخت: پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را مدیون زعامت امام راحل، جان فشانی شهدای والامقام، مشارکت و حضور در صحنه مردم و هدایت و رهبری مقام معظم رهبری طی 4 دهه هستیم.

استاندار با بیان این که گمرک جایی ارزشمند است و سه محور فوق العاده انسانی، اسلامی و ایمانی برای کار دارد، تصریح نمود: این سه محور، ایمنی و امنیت، سلامت همه جانبه و حقوق دولت و ملت است.

مقام عالی دولت در مازندران، گفت: متاسفانه گاهی غفلت می کنیم و به همه جایگاه و نقش ارزنده گمرک نمی پردازیم و بسادگی از آن و مباحثی چون قرنطینه و کنترل اقلام خاص سخن می گوییم و عبور می کنیم، حال آن که کاری با اهمیت است و نقشی ارزنده در اقتصاد استان دارد.

اسلامی با بیان این که ایمنی و امنیت به اندازه سلامت جامعه مهم است و محیط به مخاطره می افتد اگر گمرک به وظیفه اش عمل نکند، ابراز داشت: امروز با بیوتروریسم مواجه ایم و در مبادی ورودی یک تهدید است و استکبار از این مسیر بدنبال اجرای توطئه های شوم خود است.

استاندار، افزود: در مباحث سلامت و ایمنی و امنیت باید به هوشمند سازی مبادی گمرک، مکانیزه کردن گمرک و تعقیب کالا از مبدا توجه ویژه داشته باشیم.

  وی یاد آور شد: ترخیص کالا قبل از ورود به مبادی و گمرک بعنوان یک اقدام کلیدی در جهت شناسایی شناسنامه کالا به شیوه برِ خط و مانیتورینگ شرکت حمل کننده و تکالیف آن کاری مهم است تا روشن شود که کالا به سلامت مسیر لازم را طی نموده و ارزیابی های خاص از آن به عمل آمده است.

اسلامی دریافت عوارض گمرکی بعنوان حقوق ملت و دولت را بسیار مهم دانست و گفت: این نیز بخشی از منابعی است که دولت برای اجرای برنامه های کشور به اخذ آن نیازمند است.

استاندار با اشاره به وجود دو ظرفیت بزرگ منطقه ویژه ی اقتصادی امیرآباد و نوشهر در جهت شکوفایی و اعتلای اقتصادی و توسعه اشتغال در مازندران، تصریح کرد: گمرک و بندر برای تحقق اهداف نیازمند بار است و باید سراسر مازندران با این هدف پیگیری شود.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به این که در منطقه دریای مازندران و کشورهای همجوار برای ترانزیت کالا از شمال به جنوب و بالعکس ظرفیت خوبی وجود دارد، اظهار داشت: مازندران بخشی از کریدور شمال- جنوب و استفاده از این فرصت نیازمند توسعه شبکه حمل و نقل برای جابجایی بار و مسافر است و توسعه حمل و نقل از الزامات توسعه مارندران است.

اسلامی با اشاره به این که مازندران بویژه غرب استان با استفاده از ظرفیت والای خود از جمله فرودگاه و بندر می تواند به قطب صادرات گل و گیاه تبدیل شود، عنوان نمود: سامانه جامع هم  که برای صیانت از کارکنان و نظام اقتصادی کشور یک اقدام راهبردی است بحمدالله در دولت تدبیر و امید مستقر شده است که برای مانیتورینگ و نظارت بر فرآیندهای گمرکی بسیار مطللوب است.

استاندار از فعالان اقتصادی استان خواست تا بیش از پیش از ظرفیت مناطق ویژه اقتصادی و گمرکات استان بهره مند گردند و کالاهایشان را بمنظور تسهیل گری در فرآیند ترخیص و تقویت منابع درآمدی مازندران از این مسیرها جابجا نمایند.

گفتنی در این مراسم با حضور استاندار مازندران از پدر شهید سرافراز مدافع حرم، مصطفی خوش محمدی تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز