خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

مرگ 143 نفر از عابران پیاده طی 9 ماهه امسال در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۰۹۲

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از مرگ 143 نفر از عابران پیاده طی نه ماهه امسال خبر داد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: در نه ماه  امسال، 143 نفر عابر پیاده( 103 نفر از آنها مرد و ما بقی زن )، در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 درصد کاهش داشت.

به گزارش ایلنا از ساری، دکتر علی عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در نه ماه امسال را  473 اعلام کرد و افزود: 30 درصد کل تلفات حوادث رانندگی نه ماه امسال عابرین پیاده بودند.

این مقام اجرایی استان اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای 61 سال و کمترین سنین 11 الی 20 سالند، بر اساس آمارهای موجود از نظر گروه سنی بیشترین عابران پیاده فوت شده با 70 نفر، معادل 49 درصد در گروه سنی 61 سال به بالا قرار دارند.

عباسی در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان  گفت: شهرستان‌های بابل با 21 ، ساری با 20 ، قائمشهر و آمل هر کدام  با 13 نفر بیشترین تعداد عابران فوت شده را در نه ماه امسال به خود اختصاص داده اند. فریدونکنار نیز با یک نفر شهرستان هایی هستند که در نه ماه نخست امسال کمترین تعداد عابران متوفی در آنها ثبت شد.

وی در خصوص تحصیلات متوفیان عابران پیاده  اظهار داشت: تعداد 60 نفر از کشته شدگان بیسواد هستند. سطح ابتدایی30 نفر، راهنمایی 22 نفر، دیپلم 13 نفر دبیرستان 8نفر، ، لیسانس 7نفر، فوق دیپلم 3نفر هستند.

عباسی با اشاره به محل فوت عابران پیاده گفت: 72نفر از تلفات عابران پیاده آن ها در مسیرهای برون شهری و 71 نفر درون شهری و جان خود را از دست داده اند که این موضوع رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله توجه به چراغ راهنما،‌ عبور از خط کشی عابر پیاده و پل های عابر را دو چندان می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز