خبرگزاری کار ایران

رئیس کمسیون گردشگری اتاق ایران مطرح کرد؛

اجلاس توسعه پایدار مازندران فرصتی مناسب برای جذب گردشگر

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۷۵۳

رئیس کمسیون گردشگری اتاق ایران گفت:اجلاس توسعه پایدار مازندران بهترین فرصت برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران گفت: اجلاس توسعه پایدار مازندران بهترین فرصت برای استفاده از ظرفیت مازندرانی‌های مقیم خارج استان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های واقعی درون استان در جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال است.

احمد اصغری در نشست شورای سیاست‌گذاری نخستین اجلاس توسعه پایدار شهر مازندران خبر داد: سوم تا ششم بهمن نمایشگاه صنعت هتلداران، صنایع دستی و غذایی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود  که یکهزار و 550 متر مربوط به اداره کل میراث مازندران است.

وی صنعت گردشگری را مهم‌ترین صنعت برای توسعه اقتصاد عنوان کرد و افزود: با ورود هر گردشگر به اندازه 30 بشکه نفت خام  درآمد وارد کشور می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران گفت: در ارائه پرزنت کاندیداهای ریاست جمهوری نیز به همه به برند گردشگری اشاره کردند که این امر نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.

وی افزود: در استان مازندران ظرفیت وجود دارد اما تا کنون به خوبی از آن استفاده نشده است.

اصغری گفت: بزرگترین ظرفیت استان‌های ما جنگل، دریا  و کویر است و طبق گواهی یونسکو ایران جزء 10کشور نخست در زمینه گردشگری است.

وی توجه به صنعت گردشگری را راهی برای رهایی از وابستگی به درآمد نفت اعلام کرد و گفت: باورود هر گردشگر  حداقل یک‌هزار و 200 دلار درآمد کسب می‌شود که نیازمند نگاه ویژه دولت و بخش خصوصی است.

اصغری گفت: یک‌هزار و 153هتل یک تا پنج ستاره، 662 هتل آپارتمان، 102مجتمع اقامتی، 147پانسیون و 441 مرکز بوم ‌گردی در  کشور فعالیت است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران برگزاری اجلاس توسعه پایدار مازندران را بهترین فرصت برای استفاده از ظرفیت  مازندرانی‌های مقیم خارج استان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های واقعی درون استان در جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال دانست.

اجلاس توسعه پایدار شهر مازندران فرصتی برای هم‌فکری افراد است

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران ​نیز در این نشست گفت: مازندران جایگاه ویژه و مزیت نسبی‌ای در زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی، هوایی، آبی و زمینی دارد.

لیلا واثقی افزود: فعال بودن سه فرودگاه که دوتای آن بین‌المللی است، چهار بندر که یک بندر نفتی سه بندر دیگر تجاری است و پنج گمرک نوشهر، آمل، بابلسر، ساری و بهشهر، مازندران را از سایر استان ها متمایز می‌کند.

وی گفت: یکی از شاخصه‌های طرح تکاپو که از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مازندران واگذار شده است، بخش گردشگری است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران تأکید کرد: اجلاس توسعه پایدار شهر مازندران فرصتی برای همفکری با کسانی است که به کشور خدمت می‌کنند به ایبن امید که بتوانیم به نتیجه‌ی مناسبی در اقتصاد گردشگری برسیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز