خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره توسعه و دفتر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش خبرداد:

تحصیل بیش از 7 هزار دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۵۹۶

رئیس اداره توسعه و دفتر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت:بیش از 7 هزار دانش آموز در مدارس آموزش راه دور مازندران تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،ایرج شاه‌ملکی امروزدر همایش آموزشی رابطین و مدیران از راه دور مازندران که با هدف آشنایی مدیران با مقررات و آیین نامه‌های آموزش از راه دور در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، با بیان اینکه هفت هزارو 500 دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور استان مشغول تحصیل هستند اظهار کرد: در سه شهر ساری, بابل و قائمشهر 4هزارو 194 دانش آموز مشغول تحصیل هستند و این امر نشان دهنده‌ این است که تمرکز دانش‌آموزی در کلان شهرها زیاد است.

شاه ‌ملکی با بیان اینکه همدلی بین مدیران باعث کسب رتبه برتر آموزش از راه دور مازندران در سطح کشوری شده است، افزود: آموزش و پرورش هم باید مشارکت جو و هم مشارکت پذیر باشد بدون حمایت نهادهای دیگر قادر به کار کردن نیست.

رییس اداره توسعه و آموزش از راه دور وزارت با اشاره به آموزش الکترونیکی و بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند تعامل و مشارکت با دیگر نهادها است،گفت:در حال حاضر 4 مدرسه آموزش از راه دور خارج کشور داریم هر دانش آموزی قادر خواهد بود از طریق آموزش الکترونیکی ادامه تحصیل دهد و ارزشیابی این دانش آموزان به صورت حضوری خواهد بود.

وی با بیان اینکه مدیران آموزش از راه دور باید جامع باشند ،افزود: حساسیت کار مدیران آموزش از راه دور زیاد است چرا که باید چندین پایه رو تحت پوشش قرار دهد لازمه این کار آشنایی با آیین نامه ها است.

شاه ملکی با اشاره به همکاری بین موسسان و مدیران آموزش از راه راه دور گفت: موسسان باید اختیاراتی را به مدیران بدهند و دست مدیران آموزش از راه دور را باز نگه دارند.چر ا که اختیار و مسئولیت توآم با هم است.

وی با بیان اینکه ارزیابی و عملکرد و نظارت نقاط قوت استانی است عنوان کرد: راهبرد توسعه ظرفیت آموزش از راه دور است و راهبرد و برنامه ها اساس نظام تعلیم و تربیت جهت تحقق عدالت آموزشی است.

رئیس اداره توسعه و آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش، آموزش از راه دور را انعطاف پذیرترین نقاط آموزشی برشمرد و گفت : برنامه ریزی باید در راستای افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته صورت گیرد و با بهره گیری از مشارکت موسسان مدارس به کیفیت بخشی برسد. که در مازندران این امر به خوبی دیده شده است.

وی با اشاره به تولید محتوای آموزشی ادامه داد: محتوای الکترونیکی را به صورت آنلاین و آفلاین بر گزار می‌کنیم و برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش‌ها، جشنواره ها و دیگر موارد را در دستور کار داریم به طوری که سال گذشته جشنواره قلم را به صورت کشوری برگزار کردیم و از نفرات برتر تقدیر به عمل آمد.

شاه ملکی با اشاره به نظارت عمومی، تخصصی و عالیه در مدارس آموزش از راه دور استان ،گفت: در بخش نظارت عمومی مطابق اجرای طرح همتا استان مازندران میزبان استان اصفهان خواهد بود و استان مازندران ناظر استان قزوین است.در این طرح هر استان همزمان هم به صورت ناظر و هم می تواند مورد نظارت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در نظارت تخصصی به صدور کارنامه از وضعیت استان می‌انجامد تأکید کرد: صدور کارنامه در نظارت تخصصی استان ها بر حسب شاخص های برنامه‌ریزی مدرسه، امور آموزشی، مشاوره ای، پرورشی، فرهنگی، مالی و اداری، عملکرد مدیر، نظارت راهبردی موسس، وضعیت فضا و تجهیزات، خدمات الکترونیکی در ۱۰۰ امتیاز جمع می شود و سطوح ارزیابی مشخص می‌شود.

رئیس اداره توسعه و آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش،گفت:استعلام و دقت در مدارک افراد خارج استانی جهت ثبت نام در مدارس آموزش از راه دور امری مهم است و پس از تأیید ثبت نام صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز