خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار مازندران:

لزوم مقاوم سازی ساختمان ها در مقابل خطرات احتمالی

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۵۷۰

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: اهمیت و لزوم مقاوم سازی ساختمان ها در مقابل خطرات احتمالی امری لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،علی نبیان بعدازظهر امروزدر نشست تخصصی امداد و نجات مازندران به برنامه‌ ریزی جامع در خصوص نحوه عملکرد در مدیریت بحران تاکید و اظهارکرد: خدمت ‌رسانی به مردم غیور کرمانشاه از سوی مردم نوع‌ دوست مازندران همواره در اذهان خواهد ماند.

وی با اشاره به عملکرد تیم‌ های امدادی هلال‌احمر مازندران و گزارش عملیات امدادی آنان ،افزود: تیم‌های اعزامی با بررسی دقیق شرایط و توجه به نقاط ضعف خدمت ‌رسانی و نحوه مدیریت بحران در موارد مشابه آگاهی لازم را کسب کردند.

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه باید این تجربیات را برای آمادگی هرچه بیشتر استان در برابر مخاطرات اینچنینی به کار گرفت ،گفت:برنامه‌ ریزی‌ها باید به ‌گونه‌ ای باشد که نقاط ضعف به نقاط قوت در زمان بحران تبدیل شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت و فرماندهی در زمان بحران برعهده بالاترین مقام دولتی در منطقه است، افزود: مسئولیت مدیریت بحران در شهرستان‌ها را فرمانداران و استان را نیز معاون عمرانی استاندار بر عهده خواهد داشت.

نبیان به آموزش افراد برای چگونگی مواجه با حوادث غیرمترقبه تاکید کرد و افزود: فراگیری آموزش های امداد و نجات در نحوه مقابله با حوادث غیرمترقبه و کاهش آسیب ها نقش مهمی دارد.

وی بر اهمیت و لزوم مقاوم سازی ساختمان ها در مقابل خطرات احتمالی امری ضروری دانست و گفت: وجود نقشه همراه با آخرین اطلاعات راه‌های دسترسی و مناطق حساس بافت‌های روستایی طبق آخرین طرح مصوب در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می ‌تواند برای امدادرسانی در مواقع بروز بحران حائز اهمیت باشد.

نبیان جمع‌آوری اطلاعات صحیح از مناطق جمعیتی و ساکنان مناطق را حائز اهمیت دانست افزود: خانه‌های هلال در زمان بحران نقش مهمی را در مناطق روستایی ایفا خواهند کرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران با تاکید بر بیمه کردن ساختمان خواستار تعامل و همکاری بیشتر در این زمینه شد و گفت: دهیاری ها نیز برای انجام اینکار در روستاهای

نبیان افزود:تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باید آمادگی لازم را برای ایجاد ارتباط مؤثر در زمان وقوع بحران و کمک‌رسانی و ارائه خدمات مناسب داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز