خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور شهری استانداری مازندران تاکید کرد؛

لزوم ریزپهنه بندی لرزه ای در برنامه شهری

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۳۷۱

مدیرکل امور شهری استانداری مازندران لزوم ریز پهنه بندی لرزه ای در برنامه شهری را امری ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،سید محمدمحمدی تاکامی شامگاه امروز در دوازدهمین جلسه شورای شهر ساری با موضوع بررسی ریز پهنه بندی شهرساری با تاکید بر ضرورت های ریز پهنه بندی شهرهای مازندران اظهار کرد: شهر ساری به عنوان مرکز استان با رشد جمعیت و روند رو به رشد توسعه مواجه است و تجربه حاصل از زلزله هایی کشور نشان داده که بایستی شرایط ایمنی را برای بروز هرگونه خسارات ناشی از زلزله فراهم کرد.

وی افزود:برای ایمنی در مقابل مخاطرات ناشی از زلزله باید دو عامل ایمنی سازه در مقابل نیروهای مخرب زلزله و ایمنی محل احداث سازه در هنگام زلزله باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل امور شهری استانداری مازندران گفت: بر اساس گزارش ارائه  شده پروژه ریز پهنه بندی ساری از سال 91 آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است و بنا بر همین گزارش به دلیل پرداخت نشدن مبلغ مورد تعهد این مهم با رشد 30 درصدی راکد مانده است.

وی برای ادامه روند این مطالعات پیشنهاد کرد که شهرداری بخشی از تعهد خود را الان پرداخت کند و بخشی رادهم دولت تا این پروژه مهم تا پایان 97 به اتمام برسد.

محمدی افزود:یکی از مزیت های این کار این است که اگر پروژه در دست مشاور باشد روند ادامه آن نیز بهتر خواهد بود.

وی ادامه داد:چنانچه از پروژه های در دست اجرا دور شده و از ان فاصله بگیریم موجب می شود ناخواسته پروژه مورد نظر از طرح های ما جدا شود.

به گفته مدیر کل امور شهری استانداری مازندران مطالعات ریز پهنه بندی موجب می شود تا در صورت بروز حادثه احتمالی زلزله و مخاطرات ناشی از آن شریان های شهر و چگونگی فعالیت آنها مشخص شوند .

وی ادامه داد: اجرای فنداسیون و میزان آن در مناطق مختلف شهری با مطالعات ریز پهنه بندی به سمت جانمایی درست سوق پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز