خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران :

آموزش و بهداشت ،سیاست اصلی وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت است

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۳۵۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:در دولت دوازدهم سیاست اصلی وزارت بهداشت و درمان بر آموزش و بهداشت در طرح تحول سلامت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،سید عباس موسوی امروز در نشست معاونین آموزشی و مدیران تحول و نوآوری آموزش با تشریح برنامه های دولت در حوزه تحول نظام سلامت و تاکید بر آموزش و بهداشت اظهار کرد: در دولت دوازدهم سیاست اصلی وزارت بهداشت و درمان بر آموزش و بهداشت در طرح تحول سلامت است.

وی افزود: بر این اساس تحول و نوآوری در وزارتخانه مسئله ای است که به مکرر به آن اشاره شده و اقدامات بسیار خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:فعالیت کلان مناطق یک پتانسیل خوبی را ایجاد کرد تا با هدفی مشترک در یک مسیر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه بخش آموزش از حوزه های پیشرو در دانشگاه های کشور است،افزود:تحقق اهداف تحول در گرو اعتلای آموزش عالی سلامت است و با روحیه همکاری و کار جمعی می توان به آن دست پیدا کرد.

موسوی با بیان اینکه شکل گیری مناطق آمایشی موجب همگرایی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه شده است،ادامه داد:باید راهی را پیدا کنیم تا پتانسیل های دانشگاه های کلان منطقه به خوبی شناسایی و دانشگاه ها ضمن حفظ استقلال خود در جهت توسعه و تحول و اهداف مشترک پیشرفت کنند.

سرپرست دبیرخانه کلان منطقه یک دانشگاه های علوم پزشکی کشور به توسعه دانش گیاهان دارویی،توسعه دانش پزشکی خانواده و توسعه دانش مطالعات سرطان به عنوان ماموریت های ویژه کلان منطقه یک از زمان آغاز به کار اشاره کرد و افزود:راه اندازی باغ گیاهان،آزمایشگاه  و وب سایت گیاهان دارویی،پذیرش دستیار پزشکی خانواده،پذیرش دانشجوی MPH و برگزاری دوره های توانمند سازی برای کارآموزان و کارورزان بخش های بالینی با رویکرد پزشک خانواده،راه اندازی برنامه ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت مورد تایید آژانس بین المللی تحقیقات سرطان ،طراحی مطالعات غربالگری سرطان های مری،روده و پستان و راه اندازی مرکز جامع سرطان را از جمله دستاوردها و ماموریت های ویژه کلان منطقه یک است.

به گزارش ایلنا،شورای تحول و نوآوری آموزش کلان منطقه یک کشور با حضور معاونین و مدیران تحول و نوآوری آموزش دانشگاه های گیلان،بابل،گلستان،سمنان ،شاهرود و مازندران به منظور بررسی و تبادل برنامه تحول و نوآوری آموزش ،بررسی بین الملل سازی دانشگاه های کلان منطقه یک به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز