خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبرداد:

ارتقای تحولات در عرصه آموزش کلان منطقه یک آمایشی

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۳۵۲

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: آینده نگاری و مرجعیت علمی و ارتقای تحولات در عرصه آموزش کلان منطقه یک آمایشی از دستاوردهای مهم در علوم پزشکی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،غلامعلی گدازنده امروز در نشست معاونین آموزشی و مدیران تحول و نوآوری آموزش با تشریح دستاوردهای دانشگاه های علوم پزشکی منطقه یک شمال کشور در سال 96 ،تدوین سند گیاهان دارویی،تدوین سند توسعه دانش سرطان،نقشه راه مرجعیت علمی و راه اندازی مرکز تحقیقات علوم پزشکی را از جمله دستاوردهای این منطقه برشمرد.

وی با مهم برشمردن مبحث سرطان راه اندازی بیوبانک سرطان،برگزاری همایش ملی ثبت سرطان ،راه اندازی دوره های آموزشی توانمند سازی اعضای هیات پرستاران ، ره نگاشت مرجعیت دانش و سرطان را از شمار دستاوردهای کلان منطقه یک دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به توسعه شبکه مجازی آموزش الکترونیک را امری جدی دانست و گفت: توجه به این امر سنجش آموزش های مدرن را افزایش میدهد ضمن اینکه راهکارهای امنیت آموزشی در فضای الکترونیکی نیز باید در نظر گرفته شود.

وی اخلاق حرفه ای را مهمترین ویژگی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و اخلاق حرفه ای، طراح و استقرار نظام دیده بانی اخلاق حرفه ای و تشکیل این کارگروه را از دستاوردهای کلان منطقه یک عنوان کرد.

گدازنده به تشکیل کارگروه منطقه ای آینده نگاری و مرجعیت علمی اشاره و تدوین سند آینده نگاری در آموزش علوم پزشکی را حاصل این عملکرد برشمرد.

وی به اهمیت عملکرد پزشک خانواده در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت:پذیرش دستیار پزشکی خانواده از دستاوردهای سال 96 در این حوزه به شمار می آید.

گدازنده ادامه داد:توسعه ارتقاء زیر ساخت های آموزش هدفی است که در حوزه علوم پزشکی مورد توجه قرار می گیرد که ارتقاء توانمندی علمی و فنی اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در زمینه اموزش و فناوری روز دنیا خروجی دستاوردهای منطقه ی امسال است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران توجه به آموزش و بهداشت را دیگر سیاست های دولت دوازدهم برشمرد و افزود:دستیابی به اهداف و برنامه های مورد نظر در گرو همراهی ،تلاش و تعامل یکپارچه دانشگاه های کلان منطقه است.

وی حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم را از دیگر برنامه های تحول و نوآوری آمورش علوم پزشکی کشور نام برد و افزود: در راستای بومی سازی و پیاده سازی استانداردهای دانشگاه های کار آفرین ،کارگاه های تخصصی دانشگاه های نسل سوم در منطقه تشکیل شد و شاخص های ساختاری،فرآیندی ،کارکردی و زیر ساختی این دانشگاه ها احصاء شد.

به گفته گدازنده ،کلان منطقه یک دانشگاه علوم پزشکی شامل دانشگاه های مازندران ،گیلان ،سمنان،شاهرود،گلستان و بابل است که دارای 46 دانشکده با 25 هزار دانشجو  و6 دانشگاه که جمعیت هشت میلیون و 300 هزار نفر این منطقه را تحت پوشش خود دارد همچنین یکهزار و 800 هیات علمی نیز در آن فعالیت می کنند.

به گزارش ایلنا،شورای تحول و نوآوری آموزش کلان منطقه یک کشور با حضور معاونین و مدیران تحول و نوآوری آموزش دانشگاه های گیلان،بابل،گلستان،سمنان ،شاهرود و مازندران به منظور بررسیرو تبادل برنامه تحول و نوآوری آموزش ،بررسی بین الملل سازی دانشگاه های کلان منطقه یک به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز