خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر ساری؛

زباله و شیرابه های آن از معضلات استان مازندران است

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۸۱۷

استاندار مازندران گفت: اجرای طرحهای فاضلاب بخشی از مشکلات پسماند و محیط زیست را نیز برطرف می نماید.

به گزارش ایلنا از ساری،به منظور بررسی روند اجرای طرحهای فاضلاب و نیز فعالیت مدول اول و پیشرفت فیزیکی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ساری، استاندار مازندران به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی و مشاور استانداری، فرماندار ساری، مدیرعامل و معاون مهندسی توسعه آبفاشهری مازندران، پیمانکار مربوطه از این تصفیه خانه بازدید کرد.

استاندار مازندران در این بازدید با اشاره به اهمیت پسابها در صنایع اشاره کرد و گفت: استفاده از پسابهاهای تصفیه شده در صنایعی که نیاز به منابع آبی دارند، کاربرد فراوانی دارد.

محمد اسلامی در ادامه بر استفاده از تمامی ظرفیتها در بخش آب و فاضلاب تاکید کرد و افزود: از محل فروش پسابها می تواند در توسعه شبکه فاضلابها و زیرساختهای مربوط به آن استفاده نمود.

وی در ادامه  زباله و شیرابه های آن را یکی از معضلات استان مازندران دانست و گفت: : اجرای طرحهای فاضلاب بخشی از مشکلات پسماند و محیط زیست را نیز برطرف می نماید.

استاندار مازندران، خواستار تسریع در اجرای پروژه های فاضلاب شد و تصریح کرد: در اجرای پروژه هایی همچون جمع آوری و تصفیه فاضلاب از تکنولوژی روز دنیا استفاده شود.

 علی نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز  با اشاره به مشکلات دفع فاضلابهای سپتاژی در استان گفت: درحال پیگیری برای مدیریت و حل این مشکل در سه شهر ساری، بابلسر و نوشهر و چالوس هستیم .

مدیرعامل آبفاشهری مازندران در این دیدار، با بیان اینکه در سطح استان ۴۸هزار انشعاب فاضلاب به مشترکین فروخته شد، گفت: تا کنون نسبت به نصب و جاری سازی بیش از ۲۰۴ هزار نفر از مشترکین اقدام شد.

ذاکری، با اشاره به افزایش جمعیت شناور مازندران در ایام تعطیل، افزود: با این حجم ورود مسافر و گردشگر به استان، اعتبارات استانی جوابگوی نیازهای مردم در بخش آب و فاضلاب نیست.

وی  در ادامه با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب ساری در ۴ مدول طراحی شد که مدول اول آن در سال ۱۳۹۱ به بهره برداری رسید، گفت: در مدول اول ۱۰۵ هزار نفر از جمعیت شهر ساری تحت پوشش قرار می گیرند.

 ذاکری گفت: مدول دوم این تصفیه خانه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال ساخت است.

همچنین معاون مهندسی توسعه آبفاشهری مازندران در سخنانی، فاضلاب و ساماندهی آن را یکی از محورهای اصلی در حفظ محیط زیست دانست و افزود: در مجموع ۱۲ درصد از جمعیت استان از طرحهای فاضلاب برخوردار هستند که باید سالانه ۲۵ درصد به آن افزوده شود.

 یزدان پناه، ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته عملیات اجرایی طرحهای فاضلاب در ۵ شهر مازندران از طریق تسهیلات بانک توسعه اسلامی در سال ۹۷ آغاز می شود.

وی، اظهار داشت: با اجرای این طرحها ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت شهری مازندران تحت پوشش طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار می گیرند که ۲۵درصد جمعیت استان را شامل می شود.

معاون مهندسی توسعه آبفاشهری مازندران، تصریح کرد: طرحهای فاضلاب در شهرهای بهشهر، نکا و گلوگاه نیز در مرحله تهیه اسناد مناقصه خطوط انتقال قرار دارد که با اجرا ی این طرحها، جمعیتی بیش از ۱۷۰ هزار نفر از مردم شرق استان تحت پوشش فاضلاب قرار خواهند گرفت.

 یزدان پناه، اظهار امیدواری کرد با حمایتهای مسوولان تا پایان برنامه ششم توسعه ، جمعیت برخوردار از طرحهای فاضلاب در استان مازندران به ۵۰ درصد برسد.

حسین زادگان فرماندار شهرستان ساری نیز در این بازدید، احداث تصفیه خانه برای جمع آوری فاضلاب را از ضروریات زندگی دانست و گفت: این امر در حفظ محیط زیست و کاهش خطرات احتمالی و سلامت جامعه موثر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز