خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

برنامه جامع سلامت مازندران از سال 97 اجرایی می شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۵۴۴

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: برنامه جامع سلامت مازندران از سال آینده شکل اجرایی به خود می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،فرهنگ بابا محمودی امروز در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی ساماندهی و مدیریت آسیب های اجتماعی استان در سالن شماره 2 استانداری با اشاره به اینکه کارهای تحقیقاتی و علمی برای تدوین برنامه جامع پنج ساله سلامت مازندران انجام شد ، اظهار داشت: با تایید و نهایی شدن اطلاعات و آمارهای جمع بندی شده ، این طرح از سال آینده شکل اجرایی به خود می گیرد .

وی افزود: برنامه جامع سلامت ، یک سند بالادستی در جغرافیای استانی است که با هدف ارتقای عادلانه شاخص های سلامت با محوریت شورای برنامه رزی، دانشگاه علوم پزشکی و کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان توسط همه دستگاه های اجرایی و نهادهای مشارکت مردمی، تدوین ، تصویب و اجرا می شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: برنامه جامع سلامت استان ، سند راهبردی در هر چهار بُعد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است که در دوره زمانی چنج ساله مطابق با شروع و پایان هر برنامه توسعه کشور تدوین شده که حاوی، تحلیل وضعیت سلامت، نظام مرتبط با آن، دورنما،اهداف راهبردی پنج ساله، مداخلات، الزامات سلامت و تکالیف مشارکت کنندگان است.

بابامحمودی ، نامناسب بودن شاخص های سلامت استان، تقویت ارتباط، هماهنگی و همکاری بین بخشی موثر، مشارکت در تصمیم سازی و برنامه ریزی توسط دستگاه های اجرایی در برنامه های سلامت محور، تقویت نقش مردم در تدوین برنامه های حوزه سلامت و تقویت ضمانت اجرایی و نظارت موثر در اجرای مصوبات و قوانین موجود با محوریت سلامت را از دلایل ضرورت تدوین برنامه های سلامت عنوان کرد.

وی افزود: در تدوین برنامه های این طرح تلاش شده است تا تمامی شاخص های موثر در وقوع حوادث و ابتلا افراد جامعه به بیماری ها مورد بررسی قرار گیرد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : همچنین سعی شده است تا در این طرح پنج ساله مشکلات و آسیب های اجتماعی شناسایی و راهکارهای مناسب برای رفع آن اتخاذ شود .

بابامحمودی  ادامه داد: سرانه امید به زندگی در شاخص کشوری را 77.7  دهم سال عنوان کرد که  این میزان برای مازندران 73.1 دهم سال است .

وی  گفت: بیماری غیر واگیر بیشترین علت مرگ و میر در جامعه به شمار می آیند که به چهار دسته سرطان، قلبی و عروقی، تنفس و دیابت تقسیم می شوند که تحم تحرکی و عدم روی آوری به ورزش می تواند در شییوع این بیماری ها اثرگذار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز