خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن های کارفرمایان مازندران تاکید کرد؛

ضرورت ایحاد بانک اطلاعاتی بخش خصوصی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۱۸۳

رئیس کانون انجمن های کارفرمایان مازندران گفت:بخش خصوصی در ارتقاء و توسعه استان نقش اثرگذاری دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،سید حمزه درواری شامگاه امروز در نشست و هم اندیشی مشترک نمایندگان کارگران و بازنشستگان با محوریت اقتصاد مقاومتی در رشد و شکوفایی و توسعه امر تولید و اشتغال با اجرای صحیح قانون و حاکمیت عدالت اجتماعی با حضور استاندار مازندران که در ساری برگزار شد  با تاکید بر اینکه اراده قوی در حوزه اجرا از یکی نیازهای اصلی مازندران است، اظهار کرد: مازندران امروز نیازمند این نیست که از مشکلات و نارسایی ها و راهکارها در پشت تریبون گفته شود چرا که در این مورد مطالب زیادی گفته شد.

وی افزود:  یک تیم و باور اجرایی قوی  نیاز است تا مسائل و مشکلات استان را که سالیان سال گفته و نگاشته شده است را احصاء کرده و آن را اجرایی کند.

رئیس کانون انجمن های کارفرمایان مازندران جزیره ای بودن بسیاری از دستگاه های اجرایی در حوزه اشتغال را یکی از مشکلات استان عنوان کرد و گفت: صنعت ، معدن و تجارت و سازمان کار، رفاه و تامین اجتماعی به عنوان دو دستگاه متولی اشتغال برای ایجاد اشتغال فریاد می زنند اما دستگاههای دیگر که باید تثبیت اشتغال را محکم کنند، همراهی نمی کنند ضمن اینکه  دستگاههایی که در حوزه اشتغال فعالیت می کنند باید این باور در وجودشان ایجاد شود و در کنار این مجموعه قرار گیرند .

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نیز در ارتقاء و توسعه استان نقش اثرگذاری دارند ، افزود: می طلبد تا مدیران دستگاههای اجرایی تعامل بیشتری با این بخش داشته باشند.و این نیازمند این است با تکرار جلسات متعدد مسائل کاربردی در آن مطرح شده و توانمندی تشکل ها مشخص شود.

درواری ارائه بانک اطلاعاتی در حوزه بخش خصوصی را امری لازم و ضروری دانست و ادامه داد: ما در بخش خصوصی چه کردیم ،این انتقاد نخست به بخش خصوصی وارد است که نتوانستیم در ازای دریافتی خدمات ارائه کنیم و امروز از آقای استاندار تقاضا داریم که بخش خصوصی هم بر اساس جایگاهی که در قانون تعریف شده و هم بر اساس حضوردر توسعه جامعه ارزیابی کنند.

وی بانک ها و عملکرد ناصواب بخشی ازدستگاه ها را عمده مشکلات در حوزه کارفرمایی استان عنوان کرد و افزود: در این مدت با برداشت های نادرست  وکتمان کردن بخش نامه بانک مرکزی رقم های سنگینی را بر بدنه کارفرمایی تحمیل کردند.

درواری گفت: حل مشکلات کارفرمایان نیاز به جلسات کاربردی است از استاندار مازندران تقاضا کرد تا در تحقق این امر با این حوزه همکاری و تعامل مناسب داشته باشد.

وی با بیان اینکه عدم تفکیک  و تشخیص سره از ناسره از مباحثی است که استان را درگیر خود کرده است ،افزود: در این استان کارفرما نماها و کارفرماهای واقعی هنوز از هم تشخیص داده نمی شوند، هنوز پالایش این مسئله در استان وجود ندارد .

درواری افزود: در حال حاضر بنگاه هایی در استان داریم که مقام عالی دولت در استان می بایست همچون بنگاه ملی برایش وقت بگذارد، و اینکه به گفتگوهایی که در چنین جمعی مطرح می شود توجه بیشتری شود  و اجازه دهیم دردمندان دردهای خود را عنوان کنند و نگذاریم دریچه هایی به بیرون باز شود تا دیگران از این موضوع  سوء استفاده کنند.

وی  در پایان از دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران به دلیل تلاش در حوزه کارگری و یکی از دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز