خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران:

22 هزار کارگر مازندرانی بیمه کارگری نیستند

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۱۶۴

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران گفت:سهمیه بیمه ای مازندران به تناسب جمعیت کارگری سهمیه قابلی قبولی در کشور نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،سید هادی ساداتی بعد از ظهر امروز در نشست و هم اندیشی مشترک نمایندگان کارگران و بازنشستگان با محوریت اقتصاد مقاومتی ور رشد و شکوفایی و توسعه امر تولید و اشتغال با اجرای صحیح قانون و حاکمیت عدالت اجتماعی با حضور استاندار مازندران با اعلام اینکه 22 هزار کارگر استان بیمه کارگری نیستند اظهار کرد: سهمیه بیمه ای مازندران به تناسب جمعیت کارگری سهمیه قابلی قبولی در کشور نیست.

وی افزود:از سال 87 تا 92 بیش از 15 هزار کارگر ساختمانی و از سال 92 تاکنون نیز 48 هزار کارکر بیمه شدند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران گفت:  مازندران به دلیل شرایط خوب آب و هوایی که دارد موجب می شود تا بسیاری از کارگران از استان های دیگر همچون خراسان رضوی،خراسان شمالی و اردبیل برای کار وارد مازندران شوند و این مهاجرت شرایط را برای ما سخت تر میکند.

وی افزود:نیروهای غیر بومی با ساکن شدن در استان و پذیرش دستمزد کمتر فعالیت را برای کارگران بومی ما سخت می کنند علاوه بر این کار برای کارگران استان متوقف می شود.

ساداتی بر ضرورت " طرح ساماندهی میادین" با متولی گری انجمن های صنفی تاکید کرد و گفت:با اجرای این طرح بخش عمده ای از مشکلات ما در این حوزه حل می شود.

وی با بیان اینکه بخشی از سهمیه ما برای نیروهای وارده مصرف می شود ادامه داد: عدم دریافت سهمیه قابل قبول در این استان مشکل فراروی ما در حوزه کارگری است .

ساداتی به عدم اجرای غرامت دستمزد کارگران اشاره کرد و گفت:چنانچه کارگری در حین کار دچار آسیب شود غرامت دستمزد در ایام بیکاری ندارد که این امر نیاز به مساعدت دولت در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه مازندران با بیش از 70 هزار کارگر ساختمانی بیش از 20 هزار کارگر غیر بومی را نیز تحت پوشش قرار دارد ،ادامه داد:این در حالی است که باید سهمیه استان هایی که کارگرانش در مازندران مشغول به کار هستند کسر شود اما این اتفاق نمی افتد.

ساداتی افزود:چنانچه کل سهمیه استان دریافت شود 22 هزار کارگر ساختمانی نیز از بیمه برخوردار می شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز