خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه آهن شمال خبرداد:

افزایش ظرفیت خط ریلی در گرمسار - اینچه برون

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۹۵۷

مدیرکل راه آهن شمال گفت:: با برقی کردن خطوط ریلی، مدت زمان سیر قطارها در مسیر کاهش چشمگیری خواهد یافت.

به گزارش ایلنا از ساری ،یوسف گران پاشا مدیرکل راه آهن شمال در حاشیه بازدی هیئت روسی از مسیر ریلی گلوگاه - گرمسار در راستای طرح برقی سازی مسیر ریلی گرمسار- اینچه برون و به منظور بررسی و جانمایی نقاط نصب تاسیسات و پستهای کشش برقی سازی گفت: شبکه ریلی یکی از شریان‌های مهم اقتصادی در کشورهای توسعه یافته محسوب می ‌شود.

وی افزود : راه آهن با جابجایی تعداد زیاد مسافر و حجم عظیم بار سهم عمده‌ای را در کاهش مصرف انرژی، کاهش ترافیک و خطرتصادف دارد.

گران پاشا افزود: با برقی کردن خطوط ریلی خصوصاً منطقه شمال که دارای موقعیت جغرافیایی خاص با شیب بالا است، مدت زمان سیر قطارها در مسیر کاهش چشمگیری خواهد یافت و با این کار در آینده‌ای نزدیک قطارهای باری نیز بصورت برنامه‌ای و منظم سیر خواهند داشت و تعهد زمان سیر برای قطارهای باری، همچون قطارهای مسافری منظم‌تر از پیش خواهد داشت.

مدیرکل راه آهن شمال با بیان اینکه راه آهن رسالت بزرگی در حوزه بار و مسافر دارد ، گفت: با برقی سازی این مسیر و افزایش ظزفیت خط، شاهد افزایش سرعت قطارها در راه آهن شمال خواهیم بود.

گران پاشا با بیان اینکه بخشی از اصلاحات مورد نیاز در حوزه علائم و تونل ها انجام شده است ، افزود: برقی سازی علاوه بر افزایش ظرفیت حمل بار، آلودگی صوتی و زیست محیطی بسیار کمتری دارد و مصرف سوخت مایع را به صفر می‌رساند. وی مجموع طول این مسیر را ۴۳۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: از این مسیر ۳۳۱ کیلومتر در حوزه کاری اداره کل راه آهن شمال قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز